Літак виконував рейс з іспанського міста Віго до турецького Стамбула. Мав сісти на дозаправку в Міжнародному аеропорту "Львів" ім. Князя Данила. За 14 км від летовища зник із радарів. До посадкової смуги не дотягнув 1,5 км — упав поблизу цвинтаря в селі Сокільники.
На борту було восьмеро людей. Загинув командир Віталій Степаненко, його помічник Ігор Маєвський, штурман 52-річний Юрій Кузьменко, бортовий технік 52-річний Ігор Завадюк і радіооператор 55-річний Володимир Кириленко. Врятувалися інженери Олег Шахов, Андрій Амелькін, бортовий технік Андрій Корякін. Їх забрали до 8-ї міської лікарні, прооперували.
4 жовтня о 10:00 дві машини "швидкої" з пораненими виїжджають вузькою ґрунтовою дорогою з лісопосадки неподалік від місця падіння літака.
Далі за 100 м бачимо частину хвоста літака. Дорога перекрита червоною стрічкою, охороняється нацгвардійцями. Нікого не пропускають. З іншого боку — організований штаб пошуково-рятувальної операції. Поряд чергують машини держслужби з надзвичайних ситуацій, поліції та ще дві "швидкі".
— Складнощі були в тому, щоб знайти літак і розчистити місцевість. Перше повідомлення отримали о 7:02, що Ан-12 не вийшов на зв'язок. Поїхали його шукати. О 7:30 один із членів екіпажу подзвонив на "101". Сказав, що впали неподалік злітної смуги. Завалені й потребують допомоги. Рушили туди, — каже 61-річний Валерій Глобенко, заступник начальника Державної служби з надзвичайних ситуацій області.
Літак перевозив автозапчастини до "Рено".
— За 15 хвилин літак знайшли за 1,5 кілометра від злітно-посадкової смуги. Звідти чули крики про допомогу та стукіт по обшивці. Тих, хто вижив, придавило вантажем — металевими і дерев'яними конструкціями. З носової частини дістали трьох уцілілих і двох мертвих. Імовірно, їх задавило вантажем. Рештки тіл ще трьох людей розкидало в радіусі 60 метрів від літака, — розповідає рятувальник.
Загиблі — двоє пілотів і троє бортпрацівників, які сиділи до них найближче. Усі — громадяни України.
Андрій Корякін і Олег Шахов перебувають у травматологічному відділенні у стані середньої тяжкості. Андрій Амелькін — в реанімації у тяжкому.
Після удару об землю один із двигунів літака відлетів, а передня частина розлетілася на шматки. Аварію розслідують за фактом порушення правил безпеки руху чи експлуатації повітряного транспорту. У поліції розглядають три версії — помилка пілота, помилка командно-диспетчерського пункту, погодні умови закінчення пального.
— Можливо, відмовив якийсь пристрій, а екіпаж цього не помітив, — говорить Борис Бондаренко, заступник голови правління з безпеки польотів авіакомпанії "Україна аероальянс". — Розмовляв із членами екіпажу, які вижили. Кажуть, політ був нормальний. Потім різко — листя дерев, потужний удар. Більше нічого не пам'ятають.
Державна авіаційна служба України заборонила авіакомпанії "Україна-аероальянс" польоти 4 жовтня.
Транспортний літак Ан-12 експлуатували 51 рік.
— Існує Повітряний кодекс, за яким остаточну причину аварії визначить спеціальна слідча комісія. Розслідування може тривати від двох місяців до півроку і більше, — каже авіаційний експерт Богдан Долінце, 31 рік. — Однією з версій поліції було — закінчення пального. Але це — наслідок. Причин якому — багато. Пальне могло бути неналежної якості, датчики неправильно показували його кількість, неправильно розраховане на відстань і об'єм завантаження. Ще як варіант — двигуни могли працювати не в тих режимах, і ресурс палива використався швидше. Або через сильний зустрічний вітер тривалість польоту збільшилася.
Вік судна — навряд став причиною аварії. За час свого використання літаки проходять велику кількість перевірок. Під час технічного обслуговування, якесь обладнання міняють на нове, тестують. Завод-виробник залежно від загального стану може подовжувати термін експлуатації судна.
Коментарі