вівторок, 08 жовтня 2019 07:50

Розбився літак із вісьмома людьми

Автор: REUTERS
  Рятувальники метушаться на місці аварії транспортного літака в селі Сокільники Пусто­митівського району на Львівщині. До посадкової смуги Ан-12 не долетів 1,5 кілометра. За однією з попередніх версій — через брак пального
Рятувальники метушаться на місці аварії транспортного літака в селі Сокільники Пусто­митівського району на Львівщині. До посадкової смуги Ан-12 не долетів 1,5 кілометра. За однією з попередніх версій — через брак пального

Літак виконував рейс з іспанського міста Віго до ­турецького Стамбула. Мав сісти на дозаправку в Міжнародному аеропорту "Львів" ім. Князя Данила. За 14 км від летовища зник із радарів. До посадкової смуги не дотягнув 1,5 км — упав поблизу цвинтаря в селі Сокільники.

На борту було восьмеро людей. Загинув командир Віталій Степаненко, його помічник Ігор Маєвський, штурман 52-річний Юрій Кузьменко, бортовий технік 52-річний Ігор Завадюк і радіооператор 55-річний Володимир Кириленко. Врятувалися інженери Олег Шахов, Андрій Амелькін, бортовий технік Андрій Корякін. Їх забрали до 8-ї міської лікарні, прооперували.

4 жовтня о 10:00 дві машини "швидкої" з пораненими виїжджають вузькою ґрунтовою дорогою з лісопосадки неподалік від місця падіння літака.

Далі за 100 м бачимо частину хвоста літака. Дорога перекрита червоною стрічкою, охороняється нацгвардійцями. Нікого не пропускають. З іншого боку — організований штаб пошуково-рятувальної операції. Поряд чергують машини держслужби з надзвичайних ситуацій, поліції та ще дві "швидкі".

— Складнощі були в тому, щоб знайти літак і розчистити місцевість. Перше повідомлення отримали о 7:02, що Ан-12 не вийшов на зв'язок. Поїхали його шукати. О 7:30 один із членів екіпажу подзвонив на "101". Сказав, що впали неподалік злітної смуги. Завалені й потребують допомоги. Рушили туди, — каже 61-річний Валерій Глобенко, заступник начальника Державної служби з надзвичайних ситуацій області.

Літак перевозив автозапчастини до "Рено".

— За 15 хвилин літак знайшли за 1,5 кілометра від злітно-посадкової смуги. Звідти чули крики про допомогу та стукіт по обшивці. Тих, хто вижив, придавило вантажем — металевими і дерев'яними конструкціями. З носової частини дістали трьох уцілілих і двох мертвих. Імовірно, їх задавило вантажем. Рештки тіл ще трьох людей розкидало в радіусі 60 метрів від літака, — розповідає рятувальник.

Загиблі — двоє пілотів і троє бортпрацівників, які сиділи до них найближче. Усі — громадяни України.

Андрій Корякін і Олег Шахов перебувають у травматологічному відділенні у стані середньої тяжкості. Андрій Амелькін — в реанімації у тяжкому.

Після удару об землю один із двигунів літака відлетів, а передня частина розлетілася на шматки. Аварію розслідують за фактом порушення правил безпеки руху чи експлуатації повітряного транспорту. У поліції розглядають три версії — помилка пілота, помилка командно-диспетчерського пункту, погодні умови закінчення пального.

— Можливо, відмовив якийсь пристрій, а екіпаж цього не помітив, — говорить Борис Бондаренко, заступник голови правління з безпеки польотів авіакомпанії "Україна аероальянс". — Розмовляв із членами екіпажу, які вижили. Кажуть, політ був нормальний. Потім різко — листя дерев, потужний удар. Більше нічого не пам'ятають.

Державна авіаційна служба України заборонила авіакомпанії "Україна-аероальянс" польоти 4 жовтня.

Транспортний літак Ан-12 експлуатували 51 рік.

— Існує Повітряний кодекс, за яким остаточну причину аварії визначить спеціальна слідча комісія. Розслідування може тривати від двох місяців до півроку і більше, — каже авіаційний експерт Богдан Долінце, 31 рік. — Однією з версій поліції було — закінчення ­пального. Але це — наслідок. Причин якому — багато. Пальне могло бути неналежної якості, датчики неправильно показували його кількість, неправильно розраховане на відстань і об'єм завантаження. Ще як варіант — двигуни могли працювати не в тих режимах, і ресурс палива використався швидше. Або через сильний зустрічний вітер тривалість польоту збільшилася.

Вік судна — навряд став причиною аварії. За час свого використання літаки проходять велику кількість перевірок. Під час ­технічного обслуговування, якесь обладнання міняють на нове, тестують. Завод-виробник залежно від загального стану може подовжувати термін експлуатації судна.

Зараз ви читаєте новину «Розбився літак із вісьмома людьми». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути