— Мы верим, что Владислав жив. Может, в бессознательном состоянии или ничего не помнит и нуждается в помощи, — одесит 47-річний Сергій Маслов говорить про сина Владислава, 24 роки.
Він — моряк. За контрактом працював другим помічником капітана на судні "Таласса Патріс". 18 листопада в Сингапурі зійшов на борт корабля. Під час рейсу зник поблизу Шрі-Ланки в Індійському океані. Члени екіпажу Владислава востаннє бачили 22 листопада. Його дружину сповістили наступного дня.
— Корабель настільки великий, що обшукати його швидко фізично неможливо — понад 400 метрів завдовжки. Шукали за логікою — куди міг піти. Влада не знайшли. Судно продовжило рейс без нього, — розповідає Сергій. — Власник корабля взагалі був незацікавлений в офіційних пошуках. Певно, боявся, що судно арештують. Вірю, що сина знайдемо. У місці, де зник, вода тепла. Там багато моряків і проходить багато інших суден. Його міг хтось підібрати. Що сталось на кораблі й за яких обставин зник Влад — уявити не можу. Син ні з ким не конфліктував. Добряк.
Шукати Владислава рідні почали самотужки. Згодом приєдналися представники Міністерства закордонних справ. 3 грудня корабель зайшов у порт Пірей у грецьких Афінах. Пошуками зниклого моряка зайнялася місцева поліція.
— Спершу нас не пускали на борт. Лише в Греції екіпаж допитали, судно обстежили кінологи, криміналісти. У розслідуванні бере участь тамтешня поліція, інспектор Сингапурського прапора, — говорить Сергій Маслов. — Чекаємо результатів. Досі новин про Влада немає.
Владислав ходить у море шість років. Судно "Таласса Патріс" належить грецькій компанії й транспортує контейнери. Маслов співпрацював із цією компанією всьоме. Контракт підписав на чотири місяці. Нарікань до екіпажу й умов праці не мав, за словами рідних. Із батьком говорив незадовго до зникнення. Мав гарний настрій, каже. Вдома на Владислава чекають вагітна дружина Олена, батьки й сестра.
Компанія-власник приблизний час і місце зникнення члена екіпажу повідомила в своєму звіті. Зазначають, що одразу організували пошукову операцію — результатів не дала.
"Востаннє другого помічника бачили після вахти 22 листопада о 22:00. У той час судно йшло Індійським океаном за 62 милі від узбережжя Шрі-Ланки. Після пошукової операції корабель став на свій попередній курс і здійснив плановий захід у порт 3 грудня", — йдеться у звіті компанії.
Міністерство закордонних справ подало клопотання до уповноважених сторін продовжити операцію з пошуку українського моряка, сказав Василь Кирилич із консульської служби МЗС.
— Обезопаситься от каких-то трагедий моряк, к сожалению, не может. А вот защитить себя от недобросовестного работодателя — возможно, — каже 47-річний Андрій Шевченко, керівник проектів благодійної організації "Асоль". — Головне — читати не лише контракт, а й погоджений профспілками колективний договір. Саме там прописані пункти компенсації при травмах, зникненнях моряка. Також обов'язково потрібно перевіряти репутацію компанії — як відгукуються колишні працівники.
У разі зникнення члена екіпажу капітан мав би повернути судно в те місце, де зниклого бачили востаннє. Й організувати пошуково-рятувальну операцію.
— Якщо капітан чи власник судна бездіяльні — рідні зниклого мають насамперед звертатися до Міністерства закордонних справ. Його представники на місці можуть посприяти у зверненні в поліцію, контролювати хід слідства й мати доступ до матеріалів, — додає Шевченко. — Крім того, можна звертатися в профспілкові й благодійні неурядові організації, українські земляцтва. У прибережних зонах — у місцеві общини й органи влади, розповсюджувати фото з текстом місцевими мовами про зникнення.
Коментарі