четвер, 27 жовтня 2011 06:00

"Треба скоротити 39 осіб, потім ще 40. І це лише початок"

Автор: фото: Віталій ІВАНЧЕНКО
  Начальник пункту підготовки вагонів залізничної станції Шевченка у місті Сміла Черкаської області Олександр Кутовий показує відремонтований пасажирський вагон. Його планували запускати на маршруті Умань–Харків, однак потяг скасували
Начальник пункту підготовки вагонів залізничної станції Шевченка у місті Сміла Черкаської області Олександр Кутовий показує відремонтований пасажирський вагон. Його планували запускати на маршруті Умань–Харків, однак потяг скасували

Робітники залізничної станції Шевченка у місті Сміла Черкаської області протестують проти реформування галузі. З 26 жовтня беруть участь у Всеукраїнській акції протесту залізничників.

— Нам прийшла телеграма із Києва про те, що рейси Шевченка–Москва й Умань–Харків закривають, — каже 53-річна Лідія Олійник, голова профкому вагонного депо. — Перший припиняє роботу з 6 листопада, другий — із 30 жовтня. Ці дві пари потягів формує наше депо. Тобто у нас забрали роботу. До 1 січня треба скоротити 39 осіб, потім ще 40. І це лише початок. З депо звільнять усіх, бо воно непотрібне, адже своїх потягів у нас не буде. Вагони заберуть до інших.

У вагонному депо станції Шевченка працюють 470 людей. Згідно з планами реформування, його об'єднають із Знам'янським депо, де 514 осіб.

— Практично всіх цих людей звільнять, — говорить 53-річний Олександр Кутовий, начальник пункту підготовки вагонів. — У плані — повна ліквідація депо.

Залізничників підтримує мер Сміли 39-річний Вадим Решетняк:

— Кажуть, що скоротять тільки пенсіонерів, а молодих спеціалістів переведуть на іншу роботу. Але зараз за переведення на місце, яке не скорочуватиметься, просять 400 доларів на лапу. Усій Смілі буде капець, бо залізничники дають 46 відсотків нашого бюджету. Я бачив той указ "Укрзалізниці". Знаєте, який у нього номер? 666! Жах.

— Кажуть, поїзди збиткові, а вони оптимізовують галузь, — розповідає провідниця 47-річна Галина Мигаль. — Брехня. Поїзд Шевченка–Москва формується з 16 вагонів. Вони заповнені на 95 відсотків. Як може бути збитковий? Це все роблять заради олігархів. Мінімізують вартість підрозділів, оцінюють їх у копійки і продають. От зараз у нашому депо 84 вагони, кожен коштує по кілька мільйонів. А якщо відігнати вагони у Миколаїв, то депо коштує копійки. І не тільки в цьому проблема. А як бути студентам? Потяг Умань–Харків — єдиний, яким можна добратися залізницею з Черкащини й Кіровоградщини до Харкова. Квиток коштує 50 гривень. А на автобусі — 200 гривень. Без цього поїзда без залізничного сполучення лишаються Гайворон, Христинівка. Оце так покращення життя.

— Точно так само оптимізували залізницю у Росії, — підтримує її колега. — Дівчата казали, що їм перед акціонуванням залізниці підняли зарплату, наобіцяли премій і добавок. Кілька місяців платили 7 тисяч гривень на наші гроші. А після реформ зарплати скоротили. Бастувать там пізно, реформи пройшли тихо.

Керівники "Укрзалізниці" пояснюють, що поїзди Шевченка–Москва й Умань–Харків збиткові.

— Ми маємо багатомільйонні збитки по пасажирському транспорту, — пояснює Юрій Тягнирядно, начальник пасажирської служби Одеської залізниці. — Із 707 наших вагонів залізниці лише 449 придатні до роботи. Але і з них лише 41 молодший 20 років. Термін експлуатації вагона до капремонту — 28 років. Капремонт коштує 4–5 мільйонів гривень. За рік ми відремонтували тільки три вагони, бо грошей немає. Щоб не втратити залізницю, треба оптимізуватися. По нашій залізниці ліквідовуємо 14 найзбитковіших потягів.

Зараз ви читаєте новину «"Треба скоротити 39 осіб, потім ще 40. І це лише початок"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути