пʼятниця, 10 січня 2020 07:55

11 українців загинули в небі над Іраном

8 січня в столиці Ірану місті Тегеран розбився пасажирський літак "Боїнг-737" авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України". О 4:30 за київським часом злетів з іранського ­аеро­порту "Імам Хомейні" до українського "Борисполя".

Загинули 176 людей — 167 пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Ніхто не вцілів. Уламки літака й понівечені тіла розлетілися в радіусі 20 км. Їх складно впізнати. Серед жертв — 11 українців. Із них двоє пасажирів — Ольга Кобюк і Олена Малахова, директор авіакомпанії "Скайавіатранс". Решта — члени екіпажу: бортпровідники 27-річна Катерина Стадник, Марія Микитюк, 24 роки, 28-річна Валерія Овчарук, Юлія Сологуб, 25 років, 24-річний Денис Лихно, Ігор Матьков, 34 роки, другий пілот Сергій Хоменко, інструктор Олексій Наумкін і командир екіпажу Володимир Гапоненко.

— Я просила не летіти. Та чоловік вважав це своїм обов'язком, — говорить у день катастрофи дружина командира Катерина Гапоненко. У подружжя двоє дітей. — Керівництво авіакомпанії досі не зателефонувало, хоча цей дзвінок чекаю найбільше. Хочу, щоб підтвердили інформацію.

В інстаграмі бортпровідниці Марії Микитюк багато фото з подорожей. Під ім'ям жартівливий підпис: "24 роки, 23 країни, ніякої корисної інформації під фото". Вона родом з Івано-­Франківська, позаторік закінчила Національний авіаційний університет у Києві.

— У нього ще не було ­своєї сім'ї, тільки ми з батьком, — каже мати бортпровідника Ігоря Матькова. — Увечері з ним попрощалися. Рукою помахав. Рейс туди був вечірній, а вранці назад. Каже: "Я, мамо, вранці буду".

Двоє людей запізнилися на рейс PS752 з Ірану до України. Зареєструвалися 169 пасажирів, а сіли на борт 167, повідомив секретар Ради національної безпеки й оборони України Олексій Данілов.

Компанія "Міжнародні авіалінії України" скасувала рейси до Тегерана на невизначений термін. Президент 42-річний Володимир Зеленський перервав поїздку в Оман і повернувся до Києва. При Раді національної безпеки й оборони створили оперативний штаб, Офіс генпрокурора розслідує кримінальне провадження щодо катастрофи. 9 січня в Україні оголосили днем жалоби.

У Тегерані працюють українські фахівці експертної та пошуково-рятувальної груп, представники Державної служби з надзвичайних ситуацій, Міноборони, Міністерства закордонних справ, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки, РНБО, Державної авіаційної служби. Мають вивчити обставини катастрофи.

Біля місця аварії знайшли записку іранського студента. Просив у Бога допомогти скласти іспити.

На борту була іранка 27-річна Захра Нагібі, яка навчалася в аспірантурі в канадському університеті Віндзора. Розробляла моделі розвитку сільського господарства в закритих приміщеннях. Фарзане Надері в Організації Об'єднаних Націй вела проект із промислового розвитку бджільництва. 25 пасажирам не виповнилося 18 років. Наймолодшому було 2 роки.

— Найбільше серед загиб­лих — громадяни Ірану — 82, — каже міністр закордонних справ України Вадим Пристайко, 49 років. — 63 канадці, 10 громадян Швеції, по три — Німеччини і Великої Британії, 4 афганці.

Із міністром закордонних справ Ірану Джавадом Заріфом домовилися координувати дії наших слідчих груп, аби визначити причину авіакатастрофи рейсу PS752.

О 4:30 за київським ­часом лайнер піднявся в ­повітря, пішов на розворот і ви­йшов на свою траєкторію польоту. Набрав висоту й розгін до 500 км/год, але раптово зник із радарів. За 6 хв. упав із висоти 2,4 км. Екіпаж не встиг подати сигнал, що потребує допомоги.

Припускали, що літак збили ракетою. Бо за кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку. Потім з'явилася версія про несправність лайнера.

— "Боїнг 737" — один із найнадійніших літаків у світі. Зараз їх працює понад дев'ять тисяч. Це найпоширеніший повітряний транспорт, — говорить Валерій Романенко, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Олега Антонова. — 737 "Некст Дженерейшн" — одна з останніх моделей. Її виготовляють із 1998 року. Командир екіпажу Володимир Гапоненко мав 11,6 тисячі годин нальоту на "Боїнгу 737". Другий пілот Сергій Хоменко — 7,6 тисячі годин. Вони були досвідчені.

Літак пройшов технічне обслуговування 6 січня. Європейська агенція з безпеки польотів перевіряла цей борт. Застережень не мали.

— Версія з відмовою двигуна не витримує критики. Їх у цьому літаку два. З одним робочим здійснили б аварійну посадку. Можливо, був вибух у двигуні від стороннього предмета, — каже Валерій Романенко. — Найаварійнішими є зліт, посадка та кермування, коли на землі зарулюють в ангар. У завантажених аеропортах може з'їхати зі смуги або зіткнутися з іншим повітряним судном.

За міжнародними правилами, участь у розслідуванні катастрофи мають брати Україна, Америка, де спроектували й виготовили літак і, можливо, Франція, де виробляли двигун для "Боїнга 737".

Та в управлінні цивільної авіації Ірану заявили, що вони самостійно вивчатимуть бортові самописці. Українські експерти можуть бути присутні під час цієї процедури.

Зараз ви читаєте новину «11 українців загинули в небі над Іраном». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути