четвер, 11 березня 2010 18:44

"Усе місто подовбане ямами"

Автор: малюнок: Володимир КАЗАНЕВСЬКИЙ
 

Зимова негода майже зруйнувала дороги Полтави. Асфальт роз"їла піщано-соляна суміш, якою комунальники боролися з ожеледдю. Також міські шляхи попсувало різке коливання температур. Ямковий ремонт доріг, який проводили харківським асфальтом, виявився неякісним.

Мер Полтави 45-річний Андрій Матковський оголосив, що комунальний асфальтний завод на базі шляхо-ремонтного будівельного управління запрацює із 1 березня. Про запуск він говорить уже кілька років поспіль, але підприємство досі стоїть. Бо обладнання на заводі було застарілим, він не міг виробляти асфальт належної якості, кажуть у міському житлово-комунальному управлінні.

Торік завод вчасно не модернізували. Конкурс на право асфальтувати дороги в Полтаві виграло підприємство, яке зареєстроване в місті, але має виробничі потужності в Харкові. Тож із минулого року шляхи почали ремонтувати за новою технологією. Замість вкладати асфальт в ями та закатувати його катком, пошкоджену ділянку дороги вибивали до щебеню та замінювали покриття на нове. Пояснювали, за такої технології на дорозі не буде бугрів.

— Тепер усе місто подовбане ямами, — бідкається таксист із Полтави 30-річний Володимир. Прізвище просить не називати. — Ми анекдот склали. Про те, як міський чиновник попросив таксиста завезти його із залізничного вокзалу в центр міста. Таксист віз його із зав"язаними очима, аби той не побачив, де в місті вулиці ще цілі та не подовбані.

Міський голова Андрій Матковський вважає, якість доріг упала через складну зиму та збільшення кількості транспорту.

— Дороги капітально не ремонтували останні 10 років, — пояснює Андрій Всеволодович. — Вони всі вкриті тріщинами, вибоїнами. У них взимку потрапляла волога. Замерзаючи, руйнувала дорожнє покриття. Цього року ми модернізували комунальний асфальтовий завод у Полтаві та готові ремонтувати дороги навіть уночі.

У міському житлово-комунальному управлінні розповідають, 400 тис. грн у переобладнання комунального заводу вклала приватна фірма, яка виграла конкурс на ремонт доріг Полтави.

Що це за підприємство і кому воно належить, начальник управління Юрій Непорада не каже:

— Ви оце так дзвоните. Я не готовий. Зараз мені треба знаходити це підприємство, яке виграло тендер.

Кладуть донецький асфальт. Зі своїми важче домовитися

За повідомленням прес-служби міської ради, асфальтобетонний завод товариства з обмеженою відповідальністю "Механізований будівельний центр" розміщений на вул. Островського, 2е. Із його форми власності випливає, що виробництво приватне, а не комунальне. Воно має працювати цілодобово. Випускатимуть 70–80 т асфальту за годину. Це втричі більше, ніж могли виробити на заводі до переобладнання.

Юрій Непорада запевняє, підприємство почне працювати, щойно температура повітря буде +5°С. На заводі виготовлятимуть якіснішу асфальтну суміш за технологією, розробленою спільно з Харківським автомобільно-дорожнім університетом.

— Укладаємо графік ремонту асфальтного покриття на міських вулицях, — зауважує Непорада. — Наші фахівці їх вимірюють, перевіряють стан доріг. Найпершими ремонтуватимуть шляхи за основними маршрутами руху громадського транспорту.

— Після свого обрання Матковський почав залучати для наведення порядку на дорогах структури, які не відносяться до Полтави та області, — каже колишній губернатор Полтавщини, соціаліст Степан Бульба, 59 років.

— Припускаю, це пов"язано з певними домовленостями, про які не говориться офіційно, але вони є.

Хоче, аби дороги міста ремонтували місцеві структури.

— Нещодавно зустрічався з представниками влади Харкова. У них у місті кладуть донецький асфальт, — розказує Степан Степанович. — Це зрозуміло, бо зі своїми важче домовитися. Стороння фірма, яка отримує замовлення на виконання робіт, робить це не безкорисно для тих, хто має право приймати таке рішення. Я можу тільки подивуватися, як мер Полтави буде звітувати за виконання своєї програми "Місто без околиць". Навіть на 10 відсотків вона не виконана. Жодного ремонту бодай тротуару не тільки на околицях міста, але й у його центральній частині не проводилося.

На ремонт доріг Полтави потрібно близько 200 млн грн. У місті 1010 вулиць і провулків. Торік повністю заново заасфальтували 75. Минулої осені мер Андрій Матковський обіцяв, що цього року мають капітально відремонтувати вул. Фрунзе і Маршала Бірюзова та відрізок Калініна від Алмазної до 23 Вересня. По них проходить основний маршрут громадського транспорту — кільцевий.

Зараз ви читаєте новину «"Усе місто подовбане ямами"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути