Водій із Миргорода 28-річний Володимир Охріменко місяць тому придбав "шевроле" у салоні "Полтава-Авто". На це взяв 71 тисячу гривень кредиту в Ощадбанку. Виплачуватиме його п"ять років.
— Спочатку хотів "ланос" майже за 49 тисяч гривень, але машин не було, і мене записали в чергу. У списку був четвертим. Через півтора місяця підійшов час купувати. Тоді з"ясувалося, що я вже дев"ятий, — розповідає Володимир. Він працює водієм у сфері ритуальних послуг. Авто чоловікові потрібно було терміново для роботи. — Чекати більше не міг і там же купив новий "шевроле". На них черг немає.
У райцентрах області автосалонів мало. Ненові легкові машини купують здебільшого на авторинках. Одні з найбільших діють у Лубнах та Миргороді. По нові авто їздять до Полтави і Кременчука, Києва, Харкова.
— На окремі марки в чергах по 50–70 осіб, — розповідає менеджер-консультант салону "Полтава-Авто", що по вул. Великотирнівській у Полтаві, Максим Литвиненко, 25 років. — Особливо на "ланоси". Запорізький завод їх погано постачає. Люди можуть довго чекати.
"Полтава-Авто" також продає "шевроле", "деу", "опель", "ТАТА", ВАЗ, ЗАЗ і "донгфенг". Зазвичай авто беруть у кредит.
— Це люди середнього класу, працівники підприємств, — говорить про покупців Литвиненко. — Бізнес-клас купує "Опель Вектра". Його ціна близько 135 тисяч гривень. "Шевроле" — від 111 тисяч. На них черг немає. Такі беруть за готівку.
У полтавському салоні "Рено" по вул. Степового фронту черги на деякі автомобілі зросли вдвічі. Тут продають "рено" і "дачію".
— Черги в нас не на всі автомобілі, — каже директор із продажів Ігор Сидоренко, 26 років. — Лише на авто середнього нижчого класу ціною від 60 до 80 тисяч гривень. Це "Дачія Логан". Усі інші — дорожчі. На них попит менший.
На авто вартістю від 80 тис. грн і вище черг немає. Їх купівлю можна оформити за 40 хв. Якщо моделі немає в наявності, клієнт залишає номер телефону й чекає на товар. У черзі на "Дачію Логан" в автосалоні постійно від 10 осіб.
На окремі марки авто в чергах по 50–70 осіб
— Очікування може затягнутися на два місяці, — каже Сидоренко. — Усе залежить від сезону та роботи заводу. У свята він не працює, і тому черга зростає. Місяць-півтора після замовлення автомобілі збирають на заводах Румунії, Франції, Іспанії чи Туреччини. Потім везуть їх на центральний склад у Польщу. Згодом на митницю, а в Києві отримують ліцензію. Після цього розвозять дилерам у різні міста.
У черзі на "Дачію Логан" стоять переважно підприємці та фермери з Кременчука, Комсомольська, Дніпропетровська.
У салоні "Полтава-Мотор-Сервіс" по вул. Половка є попит на нові "мазди" від 126 тис. грн.
— Черги лише на нові "Мазди СХ-7" та шостої моделі. Їх частіше купують підприємці, сільськогосподарські підприємства, — каже менеджер із продажів Сергій Срібніченко.
У полтавському автосалоні "АИС" продають легковики та вантажівки із країн СНД та китайські "джилі", які збирають у Кременчуці.
— Нині в кожному салоні є черги, — говорить один із менеджерів "АИС". Називатися він не захотів.
Старший менеджер салону 28-річний Денис Капітон каже, що на збільшення попиту часом впливають чутки. Нині подейкують, що зростуть відсотки на оформлення авто в ДАІ, із 3% до 9% збільшиться сплата до Пенсійного фонду. Зрештою, українці бояться інфляції.
— Але це не основна причина високого попиту, — запевняє Капітон. — Люди просто стали жити краще. За рік ціни на автомобілі зросли на 15 відсотків, а покупців стало більше.
Основний дефіцит у автосалоні на "джилі", що коштує від 46 тис. грн. Черга на нього — 25–30 осіб. Клієнтів записують за умов внесення завдатку. Чим більший його розмір, тим швидше замовник отримає авто. Перші у списку ті, хто заплатив повну вартість.
В обласному ДАІ інформацію про збільшення вартості послуг на оформлення нового авто не підтверджують.
— Ходять чутки, але це не точно. Рішення приймає Кабмін, — каже Наталія Шевцова з обласного ДАІ.
Коментарі