Ексклюзиви
четвер, 24 лютого 2011 13:57

У Лівійських військах можуть служити українські пілоти-найманці

У Лівійських військах можуть служити українські пілоти-найманці

Тільки в Африці (Лівія, Чад, Ангола, Нігерія тощо) за нелегальними контрактами служать до 100 українських бойових пілотів і фахівців ППО. Вони користуються великим попитом: зарплати доходять до 6 тисяч доларів, а якщо йдуть реальні бойові дії, то винагорода може бути і 12 тисяч.

Як повідомило поінформоване джерело, в Лівії є бойові літаки, пілотовані українськими пілотами.

Якщо ж говорити про тих найманців, які воюють "на землі", то, за свідченням джерела, щомісячний оклад такого українського бійця в африканських країнах, як правило, не перевищує 2-3 тисяч доларів, а то й менше. Інструктор, який водночас має спеціальну військову освіту, якому під силу підготувати бойовий підрозділ, отримує від 5 до 7 тисяч. Фахівці з техніки - від 4 до 5 тисяч.

Говорить командир екіпажа транспортного літака Іл-76 киянин Володимир Л., що неодноразово бував в "гарячих точках": "Наших льотчиків, які звільнилися з українських ВПС, можна зустріти скрізь - у Конго, Нігерії, Чад, де завгодно. У тому числі я особисто спілкувався з нашими пілотами, які служать у Лівії".

"При цьому більшість з них виконує бойову роботу нелегально - офіційно вони наймаються, наприклад, у фірми з перевезення продовольства та інших мирних вантажів. А на практиці переважно постачають зброю, боєприпаси, вибухівку. Облік таких випадків ніхто, природно, не веде, офіційних даних немає. Тому в МЗС, Міноборони, СБУ усе заперечуватимуть. Але якщо в Україні немає роботи, то зрозуміло, що її повно на інших континентах, і людей, які не розучилися літати, в надлишку", - додав льотчик.

За словами Володимира, літаки Ан-12, Ан-26, які там використовуються, дуже старі, ще радянського виробництва, "літають на чесному слові", з давно відпрацьованим і багаторазово продовженим ресурсом, тому нерідко зазнають катастроф і аварій. Окрім літаків, зустрічалися йому і вертольоти Ми-8, а також бойові "крокодили" Ми-24. Це вертольоти вогневої підтримки, призначені для бою. "Екіпажі, в основному, укомплектовані українцями і росіянами, - уточнює льотчик. - Їх зарплата, залежно від інтенсивності польотів і міри ризику, коливається від 100 доларів за льотну годину до 10 тисяч в місяць і більше".

"Робота за кордоном - справа тонка. Зайвий розголос нам не потрібен - іноді доводиться педантичну роботу виконувати", - пояснив пілот з 20-річним стажем Артем. За плечима в Артема - більше 16 років роботи на "чорному континенті". Географія польотів - уся Африка, від ЮАР і Намібії до Гани і Судану.

Зараз зарплата Артема в якості пілота-найманця коливається від 3-х до 4-х тисяч доларів. Часто "бортовласник" знаходить досить цікавих клієнтів - їх вантажі складаються з підозрілих мішків і ящиків, напрочуд схожих на збройові ящики і патронні цинки. "За "байдужість" наймач виплачує бонуси в 300, а то і 500 доларів. А возити такі вантажі доводилося навіть в Судан, пише видання.

"Часто вантажі скидали в позначених вогнищами місцях, а іноді доводилося сідати прямо в савані. Тоді ящики і мішки вивантажували брудні і обірвані озброєні африканці. Без сумніву, це були суданські повстанці - тоді вони воювали з урядом", - зізнається Артем.

Нагадаємо, днями американське розвідувально-аналітичне видання STRATFOR повідомило, що "українці пілотували лівійські МіГ, обстрілюючи учасників антиурядових демонстрацій. Проте офіційний Київ запевнив, що українських військовослужбовців у Лівії немає.

Зараз ви читаєте новину «У Лівійських військах можуть служити українські пілоти-найманці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути