— Ми дійшли висновку, що літак рейсу МН-17 збили ракетою із зенітно-ракетного комплексу "Бук", ввезеного з Росії, — каже Вільберт Пауліссен, голова міжнародної слідчої групи щодо авіакатастрофи Боїнга-777.
— Слідство встановило маршрут перевезення "Бука". Ця територія була підконтрольна бойовикам. Ракету запустили за 6 кілометрів від міста Сніжне на Донеччині. Після знищення пасажирського літака установку повернули в Росію.
28 вересня в Нідерландах оприлюднили перші офіційні результати розслідування катастрофи малайзійського літака. Його збили над Донбасом 17 липня 2014 року. Загинули 283 пасажири, зокрема 80 дітей. Також — 15 членів екіпажу. Найбільше — громадян Нідерландів, Малайзії та Австралії.
Щоб віддати справу до суду, потрібно визначити підозрюваних і ланцюжок передання наказів. Цей звіт — проміжний. У ньому сказано, що до перевезення та управління "Буком" причетні близько 100 осіб. Винних установлюватимуть на другому етапі розслідування. Його продовжили до 2018 року.
— Гарна новина — у прихильників санкцій проти Росії з'явився додатковий аргумент. Погана — поки що міжнародна спільнота не має юридичних підстав вимагати покарання тих, хто віддавав накази, — говорить директор Міжнародного інституту демократії 46-річний Сергій Таран. — Такі справи не вирішуються швидко, це питання на роки. Тим паче, коли злочинці мають ядерну кнопку. 1939-го прибічники Гітлера розсміялися б в обличчя, якби почули, що проти них збирають докази. А 1945 року, перед Нюрнберзьким процесом, уже так не вважали. Винуватців покарали.
Росія може оскаржувати результати розслідування. Звинувачувати Україну, що не закрила повітряний простір. Нам варто використовувати результати розслідування для продовження санкцій проти РФ.
Коментарі