Питанням політичної реклами в новому сезоні був присвячений круглий стіл на тему: "Старт рекламної кампанії та якість рекламної продукції основних учасників майбутньої президентської гонки". Експерти прийшли до висновку, що найвдалішою на даному етапі є концепція Тимошенко — "вона працює".
Директор піар-групи "Політтех" Тарас Березовець, характеризуючи послання головних претендентів на президентське крісло, відзначив наступне. Віктор Янукович наполягатиме на тому, що за ним — Москва. Юлія Тимошенко — що Україна сильна. Володимир Литвин — що країні потрібен він, а Арсеній Яценюк — на тому, що тільки він "надія" країни.
В Януковича на проросійському фланзі будуть серйозні конкуренти в особі Петра Симоненка, Володимира Литвина, Інни Богословської й Арсенія Яценюка. Березовець відзначив, що Арсеній Яценюк фактично підтримав заяви президента Росії Дмитра Медведєва на адресу президента України Віктора Ющенка. Також штаби лідера "Фронту змін" переорієнтовувалися на жителів Східних і Південних регіонів.
Серед політичної реклами найвдалішою, на думку Березовця, є продукція Тимошенко. Соціологічні опитування показали, що електорат утомився від прямої реклами, яка заявляє про кандидата. Тому реклама без чіткого посилання на Тимошенко, зокрема "Вони блокують — вона працює", знаходить більший відгук у людей.
Арсеній Яценюк фактично підтримав заяви президента Росії
— І найголовніше, — підкреслює експерт. — Коли люди бачать, що більшість політиків скандалять, а при прем"єрі день у день виплачуються зарплати і пенсії, пільговики отримують житло, а країна розплатилася за газ — гасло "Вона працює" зрозуміле і близьке.
Експерт Анатолій Луценко впевнений, що влітку блискуче стартувала Тимошенко, коли протиставила себе іншим. Ефективність реклами Тимошенко відзначив також директор Київського центру політичних досліджень і конфліктології Михайло Погребінський:
— У неї правильний імідж. Заперечити тому, що вона працює, нічим.
Невдалими Погребінський вважає послання виборцям Яценюка. Головною ідеєю лідера "Фронту змін" повинна була стати теза про те, що він — нова особа в політиці, а старі повинні піти. Замість цього почав позиціонувати себе в невластивій йому ролі "фронтовика".
Директор Центру політичного маркетингу Василь Стоякін побачив у тональності Тимошенко спільні риси з успішною рекламною кампанією кандидата в президенти 2004 року Віктора Ющенка.
— Істотною різницею, правда, є те, що на відміну від Ющенка, нинішня кампанія Тимошенко все ж таки направлена більше на думаючого виборця — у словах, що прем"єр працює, — все правда, — говорить експерт.
Коментарі
5