середа, 18 жовтня 2017 05:45

"Із дитиною спочатку потрібно встановити контакт, а вже потім — учити"

Автор: www.day.kyiv.ua
  Учитель фізики й астрономії Паул Пшенічка викладає 47 років. Його визнавали 2004-го найкращим учителем фізики у світі, за версією компанії ”Інтел”
Учитель фізики й астрономії Паул Пшенічка викладає 47 років. Його визнавали 2004-го найкращим учителем фізики у світі, за версією компанії ”Інтел”

— На премію номінували учні. У мене їх по всьому світу назбиралося чимало. Є професори українських та іноземних університетів, — розповідає викладач фізики й астрономії Чернівецького ліцею №1 71-річний Паул Пшенічка. Його визнали найкращим учителем України й дали премію "Глобал Тічер Пріз". Її 7 жовтня вручали у столичному театрі ім. Івана Франка.

Паул Пшенічка отримав 100 тис. грн і рік безкоштовного підвищення кваліфікації. Поїде на світовий освітній форум "Глобал Едюкейшн енд Скілс " у Дубай в Об'єднаних Арабських Еміратах. У березні 2018-го там визначать найкращого вчителя світу.

— Навчаючись на фізичному факультеті, я не планував ставати вчителем. Коли потрапив за розподілом у школу, знайшов вдячну аудиторію. Там зрозумів — це дуже благородна професія, — каже Паул Пшенічка. Має 47 років стажу викладання. — Працюю з учнями за двоступеневою системою, подаю матеріал на уроках і в позаурочний час. Ми насамперед спілкуємося. З дитиною спочатку потрібно встановити контакт, а вже потім — учити. Викладати треба так, щоб школярам було цікаво. Матеріал завжди ілюструю прикладами. Розповідаю пов'язані з фізикою анекдоти, показую відео. На перших уроках намагаюся зацікавити аудиторію — даю цікаві логічні завдання. До прикладу, хто більший — слон чи бегемот. Перший варіант відповіді — слон. Другий — бегемот. Третій — обидва великі. Кожна з цих відповідей правильна. Але таємниця в тому, що перша й друга відповідь по п'ять балів. Третя — 10. Вона найкреативніша і наближена до реальності. Учні не обов'язково мусять правильно скласти тест. Бо насправді за ним криється вміння логічно мислити й впевнено обґрунтовувати власну думку.

Учитель на уроках подає інформацію так, щоб вона з чимось асоціювалася і її легко було запам'ятати.

— Наприклад, коли говоримо про блискавковідвід, не кажу: "Його винайшов американський фізик Бенджамін Франклін". Це забудуть за кілька днів. Починаю з того, що президент США Бенджамін Франклін був талановитим фізиком. Його портрет — на 100-доларовій купюрі. Він і придумав дизайн американських грошей, — розповідає Паул Пшенічка. — Нині не проблема знайти інформацію в інтернеті. Тому сучасний учитель має бути не так носієм знань, як тренером для дітей. Повинен підказувати, де її знайти, стимулювати засвоєння, навчати мислити.

1991 року Паул Пшенічка створив для обдарованих учнів молодіжне наукове товариство "Квазар". Його члени взяли участь у 155 наукових заходах і реалізували понад 150 дослідницьких проектів. Викладач написав кілька підручників із фізики.

2004 року Паула Пшенічку визнавали найкращим учителем фізики у світі, за версією компанії "Інтел". Він читав лекції в Гарвардському університеті у США, Московському державному університеті, брав участь у дискусіях Аргонської національної лабораторії у США. 2005-го Массачусетський технологічний інститут назвав малу планету №21389 на честь українського вчителя — "Пшенічка". Він — один із засновників методу проектно-орієнтованого навчання у школах.

— Цей метод передбачає позакласну роботу. Його суть у тому, щоб показати дитині фізичне явище на уроках. Якщо зацікавиться, має сама провести дослід після школи. Учитель повинен її проконсультувати й домовитися про надання лабораторії. Праця над серйозним проектом може тривати рік і більше. Учневі допомагають старшокласники й студенти.

Голосували понад 700 тисяч людей

— Премію "Глобал Тічер Пріз" вручаємо в Україні вперше. Це українська версія "нобелівки" для вчителів-новаторів. Має популяризувати прогресивних педагогів, — говорить голова громадської спілки "Освіторія" й організатор заходу Зоя Литвин, 31 рік.

На конкурс зареєструвалися 632 викладачі. Найбільше заяв надійшло з Київщини — 18%. Найменше — 1% — із Луганської області. 83% номінантів працюють у міських навчальних закладах, 92% — у державних школах.

З усіх заявок організатори й журі обрали 20 найкращих учителів України. A вже з них — п'ятірку фіналістів. Тих, хто використовує нові світові підходи до викладання, має визнані досягнення в педагогіці, не обмежується роботою тільки в школі, популяризує професію і має учнів із досягненнями.

За вчителя-"народного улюбленця" голосували понад 700 тис. інтернет- користувачів. Переміг також Паул Пшенічка.

Були й номінації від великих компаній. Нагороду "Обрана серцем" від каналу "1+1" отримала запорізька вчителька хімії Оксана Бицина. Вона впроваджує інтерактивні методи навчання, працює з учнями через інтернет. Веде свою предметну сторінку. Викладачці хімії Оксані Окуловій з Івано-Франківська звання "Вчитель-новатор" надала компанія "Майкрософт Україна". Педагог створює презентації у комп'ютерній програмі "Флашкардс", з учнями моделює молекули за допомогою комп'ютерної гри "Мінекрафт".

Зараз ви читаєте новину «"Із дитиною спочатку потрібно встановити контакт, а вже потім — учити"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути