— Більшість суконь мені наснилися, — каже французький дизайнер 34-річний Крістоф Жосс. — Я часто прокидався серед ночі, аби накидати на папері ескізи нової колекції. Найкращий період для творчості з третьої до шостої ранку. Тоді на думку спадають геніальні ідеї.
2 липня в Парижі Крістоф показав колекцію весільних і вечірніх суконь "Осінь—зима-2012". Вартість вбрання від 10 тис. євро — 100 тис. грн.
— Я зробив із себе дизайнера за 15 років важкої праці, — згадує Крістоф. — Працював на доми моди "Луї Ферро" і "Торренте". Головна інвестиція у модельний бізнес — це час. Дев'ять років я просто шив, міг по 20 годин не випускати голки з рук. Творити власні ескізи почав із 2005-го. Тепер додому літаю раз на тиждень. Маю будинок у Марокко. Три години у повітрі — і я там. Решту шість днів проводжу в ательє. За добу там працюють три зміни. Я можу не спати дві ночі. Перед відповідальними показами сон полишає мене.
Крістоф відкрив ательє на Фобур Сент-Оноре, одній із найпрестижніших паризьких вулиць.
— Щоб стати модельєром у Парижі, треба мати хоча б півмільйона доларів і двох-трьох покровителів-дизайнерів, які прорекламували би твій одяг на власному показі чи після нього.
Позаторік Жосс запровадив короткі весільні сукні.
— Одного дня я перевернув весільну моду з ніг на голову — пишні моделі замінив на приталені, довгі вкоротив до коліна. Але міні віджили себе. Я знову шию максі з прямими й А-подібними силуетами, з глибокими декольте й відкритою спиною. Своїх моделей перед показами роздягаю догола. Ніяких поролонових бюстгальтерів — зараз знову цінується невеликий природний бюст. Плаття має відкривати спину та плечі, груди й пупок. Ніщо так не прикрашає жінку, як її рівний хребет.
На подіум виходить модель у білій сукні з однаковими V-подібними вирізами спереду й на спині. Підперезана чорним поясом. Узута в чорні туфлі. Ззаду прикріплені невеликі крила зі страусового пір'я.
— Хто соромиться вирізів, може обрати моделі з мереживними вставками на талії, животі й спині. Фактура мережива повинна бути оригінальної форми. Останні півроку дівчата обирають кольорові сукні. Крім бежевого і кольору шампань, часто купують рожеві та червоні.
Добре, коли жінка відважується на чорне плаття. У них наречена неперевершена. На показі в Японії я кількох моделей одягнув у чорні сукні з білими крилами. Жінки шаленіли від такого поєднання.
Не люблю сукні, обшиті золотом і діамантами. Навіщо мені робити речі, які висітимуть у шафі? Їх собі можуть дозволити тільки арабські принцеси. Хоч у мене багато замовників із країн Перської затоки, але після кризи 2008-го навіть вони почали заощаджувати. Серед моїх клієнтів — французькі юристи, банкіри й бізнес-леді.
Достатньо трьох пар джинсів
— У гардеробі ділової жінки мають бути світлий і темний костюми, класичні брюки, п'ять блуз і три пари джинсів. Цього вистачає, аби щодня з'являтися в новому образі, — переконаний дизайнер Крістоф Жосс.
— Костюми не виходять із моди. Їх можна варіювати з різнокольоровими блузами, піджак одягати до джинсів. Взуття має бути повна шафа. У французів уважають за несмак, коли жінка щодня в одних і тих же туфлях. Босоніжки треба замінювати на високі шпильки, балетки — на танкетки. Раз на тиждень навіть в офіс можна прийти у кедах. Їх європейці не бояться взувати до костюмів і вечірніх суконь.
Коментарі
1