— Увесь світ об'їздив, а такого не бачив, — німець 62-річний Ґільдемар Шліманн плеще в долоні. Біля чернівецького готелю "Буковина" припаркував своє авто місцевий Василь Лазаренко, 41 рік. Машину зробив із дуба. Вона почасти схожа на сучасну автівку, почасти — на ретро-автомобіль.
Її обступають перехожі, заглядають усередину. Румунка у довгій спідниці лягає на капот, просить чоловіка її сфотографувати.
— Для іноземців ця машина диковинка, а тутешні давно звикли, — розповідає Василь.
Майстер складав авто два роки.
— За основу взяв "опель" 1981-го, — Василь закурює, сідає на лаву. — Повністю зрізав верх, залишив лише моторний відсік і платформу. Кузов обшив деревом, окремо зробив бампери, крила та двері. Деталі з'єднував за допомогою клею і шурупів. На машину пішло три "куби" дуба. Взяв це дерево, бо не гниє. За будь-якої погоди сідаю за кермо. Пропитав дерево спеціальною рідиною. Мені її привезли з Голландії. За дві півлітрові пляшечки віддав 1600 євро. Деталі замовляв за кордоном, бо на нашому базарі нічого знайти не міг. Усього на машину витратив 12 тисяч доларів.
Ззаду вигравіруване прізвище майстра, спереду — назва машини "2 in 1" — "два в одному". Василь пропонує покататися. Салон оббитий деревом, сидіння обтягнуті зеленою шкірою. Є магнітола, скло піднімається автоматично. Машина розганяється до 160 км/год.
— За весь час у ній нічого не ламалося, — Василь зупиняється біля світлофора. Водії виглядають зі своїх автівок, знімають на мобільні телефони. — На ній об'їздив усю Європу. Мене туди на виставки запрошували. В Естонію поїхав, коли ще не було номерів. Їдемо з організатором виставки, а за нами мчить поліцейський автомобіль. Організатор почав мене смикати. Каже: "Зупиняйся, а то вони нас оштрафують". Я не зупинився, бо правил не порушував. Поліцейські півгодини біля мене їхали, а потім показали піднятий догори великий палець.
На виставці йому пропонували в обмін на дерев'яну машину новий "Порш Кайєн" за $100 тис.
— Я відмовився. Машину продавати не планую.
Василь за освітою технік-механік. Закінчив Чернівецький індустріальний технікум.
— Після розпаду Радянського Союзу не міг знайти роботи за спеціальністю, то почав працювати з деревом. Як був малий, у дворі всі гралися танчиками з рухомим верхом, які я конструював. Виготовляв на замовлення спальні, вітальні, панелі, керма і бампери для автомобілів. Віднедавна роблю дерев'яний корабель — 20 метрів у довжину і 7 у ширину. На такому в XV столітті плавав Христофор Колумб.
Коментарі
5