середа, 22 березня 2017 13:53

Після успішних прем'єр сняться жахи

Диригент може подарувати або забрати творче щастя в музикантів

Диригент може подарувати або забрати творче щастя в музикантів.

Нотна партитура – лише схема, щоб спрямовувати оркестр. Основний зміст музики – поза нотами. Одна і та ж симфонія у виконанні п'ятьох диригентів викликатиме різні емоції.

Із новим твором потрібно прожити кілька днів сам на сам. Люблю брати партитуру і йти на природу. Прокручую в голові, що хочу зробити з музикою. Емоції від побаченого вплітаються в уявне звучання.

Потрібно зрозуміти, що хотів сказати композитор. Ключі до твору можна знайти у назві, програмі до частин, сюжеті, біографії автора.

У німецьких театрах на першу репетицію збирається вся команда. Кожен учасник представляється. Розповідає, чим займатиметься. Режисер, диригент, художник із костюмів, сценограф пояснюють, якою буде постановка. Говорять: чому погодилися ставити оперу, що привабило у сюжеті, чому потрібно змінити якусь дію.

  Оксана ЛИНІВ, 39 років, головний ­диригент опери і філармонічного оркестру австрійського міста Ґрац. Народилася 6 січня 1978-го в місті Броди на Львівщині. Батько працює керівником народної хорової капели ”Боян” у Бродах, мати – грає на фортепіано. Закінчила Львівську націо­нальну музичну академію імені Миколи Лисенка. ”Після екзамену з диригування підходили незнайомі люди й радили обрати цю професію. Подумала – чому ні? Мені подобалися різні напрямки: вокал, струнні й духові інструменти, театральне мистецтво. Професія диригента це все об’єднує”. Вступила в аспірантуру при вищій школі музики ”Карл Марія фон Вебера” у німецькому Дрездені. Працювала асистенткою диригента Бамбергської філармонії, диригентом в Одеському національному академічному театрі опери та балету. Виступала в Німеччині, Франції, Швейцарії, Румунії, Естонії. Про особисте життя не розповідає
Оксана ЛИНІВ, 39 років, головний ­диригент опери і філармонічного оркестру австрійського міста Ґрац. Народилася 6 січня 1978-го в місті Броди на Львівщині. Батько працює керівником народної хорової капели ”Боян” у Бродах, мати – грає на фортепіано. Закінчила Львівську націо­нальну музичну академію імені Миколи Лисенка. ”Після екзамену з диригування підходили незнайомі люди й радили обрати цю професію. Подумала – чому ні? Мені подобалися різні напрямки: вокал, струнні й духові інструменти, театральне мистецтво. Професія диригента це все об’єднує”. Вступила в аспірантуру при вищій школі музики ”Карл Марія фон Вебера” у німецькому Дрездені. Працювала асистенткою диригента Бамбергської філармонії, диригентом в Одеському національному академічному театрі опери та балету. Виступала в Німеччині, Франції, Швейцарії, Румунії, Естонії. Про особисте життя не розповідає

На генеральні репетиції роздають безкоштовні квитки. Вистава проходить із гримом, костюмами, світлом і декораціями. Набирається повний зал. Оператори і фотографи знімають трейлери, які театр випускає до вистави. Якщо виступ успішний, можуть розібрати квитки на рік уперед. Найдорожчий коштує 250 євро.

Жінка-диригент не має права на помилки. Чоловіку скажуть, що він талановитий, але недосвідчений. Жінку критикуватимуть за те, що вона – жінка. Щоб зробити кар'єру нарівні з чоловіком, працювати потрібно більше і краще.

Диригента без авторитету оркестр не слухатиме. Є жарт. Коли приходить новий диригент, перші 10 хвилин дивляться, чи вміє він диригувати. Якщо не вміє, ще 10 визначають – це добра чи погана людина. Добра – виконують твір якісно, наскільки можливо. Погана – грають так, як він диригує. Улюбленого, але технічно слабкого диригента, оркестр може витягнути. Найгірше, коли музиканти роздратовані й роблять помилки на зло.

Диригент може розвиватися тільки за рахунок репертуару. Новий твір, нова партитура – це щоразу закрита книжка, шифр, який треба збагнути. Якщо диригуєш п'ять сезонів одне і те ж – перестаєш розвиватися. Тому беру дедалі складніші твори.

В одязі потрібен аскетизм. Яскраві речі відвертають увагу. Чорний фрак підкреслює найважливіше – руки й лице. Тканина не повинна м'ятися. Одяг шию на замовлення у львівського дизайнера.

Роблю мінімальний макіяж. Волосся розпускаю, фіксую назад. Не можна, щоб зачіска розтріпалася, заважала. Упродовж концерту її неможливо поправити.

Кілька годин диригування з піднятими руками дають сильне навантаження на спину. Вона страждає. Допомагають гарячі ванни, масаж, натирання. Стараюся не потрапляти на протяги. Одягаюся так, щоб були закриті плечі.

Паличка має бути обов'язково біла, підходити до форми руки. Першу професійну купила в паризькому магазині 2005 року. З тих пір замовляю такі самі за формою. Вона повинна бути максимально легка. Хороша паличка зі штучного матеріалу коштує від 50 євро. Дерев'яну можна знайти за 10.

Під час концерту на день народження колектив зробив сюрприз. На сцену несподівано вийшов мій асистент. Повернувся до публіки і приклав пальця до губ. Аплодисменти стихли. Другою рукою дав знак оркестру. Вони заграли Happy Birthday to You, яка перейшла у "Щедрик".

Після успішних прем'єр сняться жахи. Через емоційну напругу психіка викидає уві сні все страшне, що могло статися під час виступу.

Зараз ви читаєте новину «Після успішних прем'єр сняться жахи». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути