середа, 03 жовтня 2018 15:18

"Добро – це все те, що веде до радості. Те, що веде до страждань, – зло"

Я займаюсь неможливим. Іноді на виході це неможливе вдається – і тоді стається диво. А буває, на жаль, не складається.

Усе те, що для людини є вершиною, – це не вершина.

Життя – велика загадка. Нащо цим клітинкам бути вами? Кажуть, там – душа. А за душею – Бог, тобто незбагненне. Але як свідомості вміщатися в купці цих клітинок?

Аби щось створити, мало лише фантазії. Це – як живий організм: він має бути життєздатний. Недостатньо віднайти щось своє, його треба ще й збалансувати. Ти маєш стати і творцем, і критиком одночасно. Геніальність – це вміння поєднати об'єктивність і суб'єктивність. Для мене геній – Василь Стефаник.

Комічне – це категорія естетична. Наприклад, в "Ідіоті" Достоєвського є багато комічного, але поганий кінець. Тільки від фіналу залежить: комедія це чи трагедія. Драму не люблю – це середній жанр.

  Дмитро БОГОМАЗОВ, 54 роки, театральний режисер. Народився 14 лютого 1964-го в місті Кам’янськ-Уральський Свердловської області, Росія. У 2 роки разом із сім’єю переїхав в Україну – в місто Первомайське на Харківщині. Вступив у Київський політехнічний інститут, на факультет електронної техніки. Покинув після другого курсу. "Математика – це поезія розуму. Дивлюся на формулу і відчуваю її красу. Але в якийсь момент втратив контакт із наукою". 1995-го закінчив режисерський факультет Київського державного інституту театрального мистецтва імені Івана Карпенка-Карого, курс Едуарда Митницького. За дебютний спектакль "Чарівниця" 1993 року отримав премію "Київська пектораль". Працював режисером-постановником у Театрі на лівому березі Дніпра. У жовтні 2001-го створив і очолив театр "Вільна сцена", який 2011-го об'єднався з Театром на лівому березі Дніпра. 2013-го нагороджений Національною премією імені Тараса Шевченка – за спектаклі "Гамлет", "Гості прийдуть опівночі" і "Щуролов". Керує акторським курсом у Національному університеті театру, кіно і телебачення. Поставив понад 40 п'єс – в Україні, Росії, Польщі, Франції. У шлюбі 33 роки. Дружина Олена – театрознавець, працює у Театрі імені Івана Франка. Син 29-річний Петро – театральний художник. Улюблений автор – Вільям Шекспір, напій – віскі, страва – скумбрія на грилі. Понад 18 років у родині жили сіамські кішки – Сара і Мося. Сари не стало три роки тому, а Мосі – 14 вересня
Дмитро БОГОМАЗОВ, 54 роки, театральний режисер. Народився 14 лютого 1964-го в місті Кам’янськ-Уральський Свердловської області, Росія. У 2 роки разом із сім’єю переїхав в Україну – в місто Первомайське на Харківщині. Вступив у Київський політехнічний інститут, на факультет електронної техніки. Покинув після другого курсу. "Математика – це поезія розуму. Дивлюся на формулу і відчуваю її красу. Але в якийсь момент втратив контакт із наукою". 1995-го закінчив режисерський факультет Київського державного інституту театрального мистецтва імені Івана Карпенка-Карого, курс Едуарда Митницького. За дебютний спектакль "Чарівниця" 1993 року отримав премію "Київська пектораль". Працював режисером-постановником у Театрі на лівому березі Дніпра. У жовтні 2001-го створив і очолив театр "Вільна сцена", який 2011-го об'єднався з Театром на лівому березі Дніпра. 2013-го нагороджений Національною премією імені Тараса Шевченка – за спектаклі "Гамлет", "Гості прийдуть опівночі" і "Щуролов". Керує акторським курсом у Національному університеті театру, кіно і телебачення. Поставив понад 40 п'єс – в Україні, Росії, Польщі, Франції. У шлюбі 33 роки. Дружина Олена – театрознавець, працює у Театрі імені Івана Франка. Син 29-річний Петро – театральний художник. Улюблений автор – Вільям Шекспір, напій – віскі, страва – скумбрія на грилі. Понад 18 років у родині жили сіамські кішки – Сара і Мося. Сари не стало три роки тому, а Мосі – 14 вересня

Читаючи чи дивлячись художній твір, людина ніби розсуває рамки сприйняття життя. Інформацію і відчуття отримуємо зазвичай на побутовому рівні. Загалом горизонт досить вузький. Мистецтво ж його розсуває.

Щоб бути генієм, потрібно осягнути позачасся.

Дратує жлобство – люди, які не помічають оточуючих.

Найважча робота – сапати город. У бабусі було 45 соток.

У 54 роки ніби вже все маєш знати. А от сформулювати, що таке життя, не можу. Дивишся на зірки і не можеш збагнути: а що воно таке? Твоя свідомість відмасштабована. Тільки генії, такі як Ейнштейн, можуть вийти за межі сприйняття.

Бачити себе збоку потрібно протягом усього життя.

Держава дотує не театр, а глядача. Бо публіка не зможе платити за квиток його реальну вартість.
Київ – місто приїжджих. Але воно приймає людей і робить киянами. Повільно, але робить.

Найнеправильніше в житті – автоматизм і неуважність.

Я – кавоман. Це моя найголовніша їжа.

Маю таке коло спілкування, від якого відпочивати не треба.

Алкоголізм – найдурніший спосіб змінити сприйняття світу.

Подобаються вінтажні речі. У них є минуле, історія. Вони переносять в інший час.

Успішна людина – це оптиміст, який гарує до сьомого поту.

Щастя в тому, що тобі цікаво проживати кожен відпущений день.

Творчість стає мистецтвом – коли в залі сидить освічений глядач.

Буває, відчуваєш: на спектаклі в залі є людина, яка нічого не розуміє і всім обурена.

Найяскравіший дитячий спогад: дід дарує мені велику іграшкову червону пожежну машину.

Якщо в людини є інтерес до життя, їй буде комфортно і в Парижі, і в якомусь містечку, й на хуторі.

Усі хороші п'єси, за великим рахунком, – про Гамлета.
Ніколи не знаєш, що завтра вдасться у виставі з того, що сьогодні нарепетирували. Театру немає, доки глядач не сів у зал, а актори не почали грати.

Моє дитинство пахне бабусиними пиріжками. Вона працювала кухарем у дитсадку. Частенько давала мені тісто, і я ліпив з нього дивних персонажів.

Люблю працювати з деревом. Це від діда. Він усе робив сам. Пам'ятаю, як на моїх очах змайстрував граблі: знайшов палицю, рогатину, виточив дерев'яні зубці. Склав усе докупи – без жодного гвіздка.

Із майбутньою дружиною познайомилися в театральній студії. Зачепили її великі розумні очі й тонюсінька талія.

Одружився й пішов в армію. Олена 12 разів приїздила до мене за два роки служби.

2010-го робив виставу в російській Пермі. Жив там близько трьох місяців. На побутовому рівні відчув, що росіяни і українці – різні. Тоді російський боксер виграв бій в американського. І всі: "Россия Америке наваляла". Їм потрібно відчувати зверхність. Це як індульгенція: живу у великій країні, то свої ворота можу не фарбувати. Ми теж пишаємося успіхами держави, але в нас хати побілені.

Кохання – це коли зранку прокидаєшся і радієш, що поруч саме ця жінка. Сваримося. Миримося. Але радісно бути разом.

Не люблю тупих водіїв, які не бачать навколо себе ситуацію. Водій має шкірою відчувати, від кого краще від'їхати, кого в цей момент краще не обганяти, а хто зараз змінюватиме смугу.

Улюблений час – ранки й вечори у вихідні дні. Сідаємо з дружиною на своєму відкритому балконі – п'ємо каву, палимо. Увечері довго й неспішно розмовляємо за келихом віскі й сигарою. Реальний релакс.

Наша квартира – на другому поверсі. Найкраща висота. У вікна вже не заглядають, але ще дивишся на все не звисока.

Вперше закурив у театральній студії. Сигарету дали дівчата, не з руки було відмовитися. Так вдарило в голову. Наркотичне відчуття було. Однієї цигарки на день вистачало.
Курю тютюн сорту "Вірджинія" – найлегший. Процес насипання його на папірець, рівномірне розподілення, скручування цигарки – це корисний ритуал. Він іноді дає час обдумати ситуацію, сформулювати відповідь, приховати емоції, оговтатись.

Гамір і натовп у місті – це нормально. На природі – ні. Особливо – біля води. Тоді дратують навіть галасливі діти.

Сцена в кожному театрі вимагає іншої швидкості гри. Щоб заповнити зал, треба по-іншому працювати – енергетично, голосом, емоціями. Не кожен актор може розквітнути на будь-якій сцені. Це психофізика. Навіть зріст людини має значення.

Зрозуміти й одразу правильно виконати завдання – це дар.

Коли людина тільки береться освоювати професію, то вже використовує свій запас часу. Якщо помилилася – на виході є диплом, але треба починати заново вчитися чогось іншого.

Нестача грошей погана не сама по собі. Бідніша людина, наприклад, витрачає сили і час на пошук дешевших товарів. А заможна швидко може купити будь-що.

Потрібно остаточно розірвати все, що пов'язує нас із Росією. Це буде на користь і нам, і їм.

В Єрусалимі відчув: наче фізично торкнувся часу.

Коли народився син, я був на вечірній репетиції. Чоловіки на таїнстві пологів – зайві.

У кожного є відповідальність перед часом – після себе потрібно
щось лишити. Це ніби заповіт: ти йдеш, а щось зостається. Наприклад, діти.

Добро – це все те, що веде до радості. Те, що веде до страждань, – зло.

Щоночі бачу купу кольорових снів. Найбільше – про подорожі.

У роботі режисер керується не логікою, а інтуїцією.

Мрію поїхати з дружиною в навколосвітню подорож.

Рецепт сімейного щастя – мати якомога більше спільних інтересів. Усе, що розводить пару, колись розлучить назавжди. Усе, що поєднує, триматиме разом.

Статусний одяг – не моє. Догляд за ним потребує забагато зусиль.

Якщо під час виборів у нас немає вибору, то нічого не зміниться.

Смерть це що? Якби знав, може, так не боявся б.

Зараз ви читаєте новину «"Добро – це все те, що веде до радості. Те, що веде до страждань, – зло"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути