неділя, 06 листопада 2022 13:40

Вчені відкрили нову чорну діру ‒ найближчу до Землі

Вчені відкрили найближчу до Землі чорну діру. Фото: sciencenews.org

Вчені виявили найближчу до Землі чорну діру. Вона знаходиться на відстані 1560 світлових років від нашої планети.

Астрономи назвали діру – Gaia BH1. Її маса приблизно у 10 разів більша за масу Сонця. Про це повідомили у Science News з посиланням на дослідження Королівського астрономічного товариства.

Відкрити чорну діру вдалося завдяки даним з космічного корабля Gaia, на яких добре видно положення зірок. Їх дослідили вчені з Гарвардсько-Смітсонівського центру астрофізики в Кембриджі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найпотужніший телескоп зробив унікальну світлину далекого космосу

Чорна діра не "проковтне" зірку, якщо вона перебуває на безпечній відстані. Але позиція зірки-супутника не буде сталою через гравітацію діри.

Із сотень тисяч зірок, які виглядали так, ніби їх тягнув невидимий об'єкт, лише одна була схожа на супутник чорної діри. Подальші спостереження за допомогою інших телескопів підтвердили припущення астронавтів.

Наступна найближча до Землі чорна діра знаходиться на відстані приблизно 3200 світлових років. Загалом Чумацький шлях включає близько 100 мільйонів чорних дір, але майже всі вони невидимі.

Астрономи опублікували пиловий малюнок кілець подвійної зіркової системи Вольф-Райє 140. Працівники Європейського космічного агентства та Лабораторії реактивного руху NASA показали знімок 17 концентричних кілець.

Супутник Землі Місяць міг з'явитися фактично одразу після зіткнення, яке викинуло у космос частину земного матеріалу. Це показало нове моделювання, що провели вчені, пише Science alert. Раніше вважалося, що поява Місяця потребувала сотні тисяч років.

Зараз ви читаєте новину «Вчені відкрили нову чорну діру ‒ найближчу до Землі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua