Понеділок, 19 березня 2007 18:04

Життя в розстрочку: чи стало менше підводних каменів?

  Оформити безвідсотковий кредит для придбання товару в мережі магазинів ”Фокстрот” можна за 20 хвилин
Оформити безвідсотковий кредит для придбання товару в мережі магазинів ”Фокстрот” можна за 20 хвилин

Статистика свідчить про те, що кількість техніки, придбаної в кредит, збільшується з кожним днем. Однак щодо споживання банківських послуг Україна за всіма показниками відстає навіть від свого найближчого сусіда — Росії. Там за кредитами здійснюють до 50% продажів, тоді як у нас — не більше, ніж 30–35%. Чим же пояснити такі низькі показники в Україні? Експерти вважають, що причина — в відсутності довіри населення до банківської системи.

Сьогодні в розмаїтті цінових пропозицій споживач отримує дедалі більше можливостей, але й більше сумнівається в доцільності їх використання. Нещодавно великі мережі побутової техніки почали пропонувати споживачам так званий 0% кредит. Поки що не має статистики про те, скільки людей ним скористалося. Але про об"єктивні плюси й мінуси такого кредитування вже відомо.

Певна річ, що ані продавець, ані банк безкоштовно послуги не надаватимуть. Бізнес є бізнес. Існує три схеми, за якими обидві організації з зиском для себе пропонують покупцям безпроцентне кредитування. Перша ґрунтується на тому, що продавець (магазин, мережа, гіпермаркет) закладає банківський відсоток у вартість товару. Друга — за реальної відсутності першого внеску й відсотків, банк бере з покупця комісію за відкриття рахунку та його обслуговування. І третя: банк і продавець домовляються про те, що одні групи товарів йдуть по 0% ставці, без прибутку для банку, інші групи — з вищим відсотком, аби відшкодувати втрати організації, що фінансує.

Проте не варто забувати, що такі акції вигідні для всіх трьох сторін: і покупцям, і продавцям, і банкові. Відсоток, який стягують зі споживача, пояснюється не бажанням наживи бізнес-структур, а послугою, що надається. Техніка, яка раніше була недоступною і на яку довелося б заощаджувати від року до безкінечності, може з"явитися в наших оселях уже сьогодні. Висловлюючись по-діловому, ми вносимо оплату за передчасне використання незароблених фінансових ресурсів.

Такі акції вигідні і покупцям, і продавцям, і банкові

Із розвитком ринку банківських послуг і підвищенням конкуренції прозорість послуг, що надаються, стала пріоритетом більшості бізнес-структур. Банки й торгові мережі — не виняток. Сьогодні підтвердженням такої тенденції є мережа гіпермаркетів побутової електроніки "Фокстрот". Перш ніж ввести послугу 0% кредитування, компанія провела відкритий тендер, за підсумками якого вибрала 4 банки для співпраці. Серед них — "Простофінанс", який прокоментував ситуацію так: "Наша компанія зацікавлена в розширенні кредитного портфеля за споживчим кредитуванням. Ми представляємо французьку банківську групу "Сосьєте Женераль", яка впроваджує європейські стандарти роботи", — каже Дмитро Мусієнко, заступник комерційного директора.

Вибрані банки мають розвинену мережу філіалів і пропонують найбільш прозорі схеми обслуговування клієнтів. "Перемогли ті, хто запропонував найбільш вигідні умови для наших клієнтів, а саме: "Простофінанс", "ПриватБанк", "Правекс-Банк" і банк "Дельта". Вони працюють із мінімальними процентними ставками. І жодних "ігор" із ціною товару", — зауважує Олексій Павленко, виконавчий директор компанії "Фокстрот. Техніка для дому".

Такий підхід дозволяє споживачеві точно розрахувати всі витрати на придбання товарів і розпланувати терміни погашення кредиту. Схема видачі нульового кредиту досить проста й не вимагає від споживача переплат. Достатньо надати пакет документів: паспорт, код і довідку про доходи за останні 6 місяців. Окупність пропозиції досягається завдяки збільшенню обсягів продаж. Вигода банку полягає в розширенні клієнтської бази. Адже, отримавши позитивний досвід від роботи з банком за однією послугою, вони, цілком імовірно, захочуть скористатися й іншими.

Тенденції щодо прозорості на ринку фінансових послуг лише починають набирати обертів в Україні. Вибираючи товар й умови його придбання, слід бути дуже уважним. Однак практика доводить, що вже сьогодні в нашій країні з"являються оператори ринку, для яких в обслуговуванні клієнтів важлива, перш за все, сумлінність та якість.

Зараз ви читаєте новину «Життя в розстрочку: чи стало менше підводних каменів?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі