У столичному транспорті постійно висять оголошення: "Депо запрошує на роботу водіїв трамвая і набирає учнів". Охочих улаштуватися досі було небагато. Бо платня, в порівняні з відповідальністю, злиденна — максимальна сягає 1200 грн. Але з цього місяця столична влада підвищила їм зарплату. Тепер водій електротранспорту зароблятиме до 1800 грн. Про це розповіли в Подільському трамвайному депо.
— Професію за п"ять-шість місяців освоюють на курсах, — розповідає заступник директора з експлуатації Подільського трамвайного депо Микола Мартинюк, 50 років. — На таке навчання направляє районний центр зайнятості після медкомісії. Він щомісяця виплачує і 150 гривень стипендії. Беруть людей до 35 років. Але й на пенсію водії трамваїв і тролейбусів ідуть раніше. Якщо жінка більше десяти років відпрацювала за кермом, вона має право піти на пенсію в 50. Чоловікові, щоб стати пенсіонером у 55, треба від"їздити більше 12 років.
Новачки близько трьох місяців вивчають теорію, розповів старший майстер навчально-курсового комбінату Валерій Кисіль, 47 років. Потім 49 годин водіння з майстром, і 205 годин стажер возить пасажирів із наставником. Наступне випробування — іспит на права в ДАІ і спеціальній комісії в депо.
З таким досвідом (третій клас кваліфікації) водій має право керувати двовагонним трамваєм і одинарним тролейбусом. Уже через півтора-два роки можна скласти іспит на другий клас і водити подвійні тролейбуси. Ще за кілька років є шанс отримати найвищу кваліфікацію — перший клас. Кожен водій щороку проходить переатестацію.
Зарплата залежить від класу, складності маршруту та кількості пасажирів. Якщо водій керує двома вагонами, отримує більше.













Коментарі