Чернівчанка 34-річна Ірина Микитеєк продає варення та пастилу власного виробництва.
— Фактично бізнес подарували на день народження. Чотири роки тому запросила друзів у гості. Вони почали розпитувати про подарунок. Жартома попросила принести цукор і банки. Всі так і зробили. Зібрала 120 кілограмів цукру, десятки кілограмів черешень, вишень та інших ягід. Вирішила спробувати приготувати оригінальні варення. Наприклад, поєдную полуницю з базиліком або червоним перцем. Брала майстер-класи у професіоналів, — каже Ірина.
200-грамова банка варення коштує від 95 грн. Найпопулярніше — із пелюсток троянд.
— Пробувала готувати більш як 80 видів варення. В асортименті залишила 21. Спочатку моя продукція не мала назви. Вона з'явилася після того, як зателефонував знайомий і спитав: "Де те добре варення?" Так і назвала свою торгову марку, — продовжує Ірина Микитеєк. — Варення продаю переважно через соцмережі. Раніше добре розкуповували на ярмарках і фестивалях. Із весни жодного не проводили через карантин. Знайшла вихід: знизила ціну на 10–15 гривень. Тому своїх клієнтів не втратила. Освоїла також техніку виготовлення пастили. Варю її з абрикос та ягід. 100 грамів у середньому коштує 70 гривень.
— Розпочати власну справу вдома можна маючи кілька тисяч гривень. А окупиться вона протягом сезону. Останнім часом стала популярна випічка, приготування соусів, варень та пастили, — каже експерт із розвитку бізнесу 44-річний Віктор Павленко. — На початковому етапі достатньо вкласти у справу близько 4 тисяч гривень. За кілька місяців гроші можна повернути й почати заробляти. Але щоб розвиватися далі, потрібно реєструвати торгову марку, виходити на більше виробництво, робити сертифікати якості. Важливо правильно порахувати собівартість продукту. Коли розбираємо бізнес-плани, часто стикаємося з тим, що люди або недооцінюють свою працю, або навпаки. Звернувся чоловік, який хотів випускати соуси до м'яса. Заклав у вартість кожної банки оплату власної праці — 50 гривень. А собівартість продукту — 16. Такий товар не був би популярний. Важливо, щоб ціна праці не перевищувала 30 відсотків вартості продукту. Тоді товарообіг буде більший і бізнес окупиться швидше.
Коментарі