Ексклюзиви
Вівторок, 15 березня 2011 11:45

Попит на бензин упав на 25 відсотків

Автор: фото: REUTERS/Mukesh Gupta
  Водій рикші, велосипедного таксі, купує бензин про запас у Делі, столиці Індії. Наприкінці березня індійський уряд вирішив підняти фіксовані ціни на автомобільне пальне
Водій рикші, велосипедного таксі, купує бензин про запас у Делі, столиці Індії. Наприкінці березня індійський уряд вирішив підняти фіксовані ціни на автомобільне пальне

Минулого тижня подорожчало пальне — на 30–50 коп./л. Найвищі ціни на Донеччині. Там бензин марки А-95 заливають по 9,7 грн/л. А-92 — по 9,35. Ціни зростатимуть і далі, попереджає президент Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леонід Косянчук, 57 років.

Чому пальне дорожчає так стрімко?

— Це відкладене подорожчання. Воно мало відбуватись плавно, разом зі зростанням світових цін на нафту. З початку року вона подорожчала на 20 процентів. Однак ціни на пальне стримували штучно на вимогу українського уряду. Це призвело до збитків автозаправних мереж на 146 мільйонів гривень. Тепер вони змушені підвищувати ціни. Або ж припиняти продаж, щоб не торгувати собі у збиток.

Урядовці звинувачують у спекуляціях мережі автозаправок.

— Оператори ринку не зацікавлені в накручуванні цін. Після того, як ціна перетнула планку 9 гривень за літр, попит на бензин знизився на чверть. Хоч зазвичай на весну він зростає.

Літр пального, за прогнозами, буде дорожчий за 10 гривень. Ваша думка?

— Собівартість бензину А-95 на українських нафтопереробних заводах складає 9,6 гривень за літр, дизпального — 8,7 грн. Імпортне пальне на 30 копійок дешевше. У роздрібну вартість треба додати доставку, зберігання, витрати на утримання АЗС. Це ще 40–50 копійок на літр пального. Для беззбиткової роботи АЗС літр бензину А-95 уроздріб має коштувати від 10,08 гривні, а дизпального — 9,11.

Чи є шляхи здешевлення?

— Мінпаливенерго, урядовці всю провину перекладають на трейдерів. Вишукують внутрішніх ворогів, щоб прикрити власну безпорадність. Намагаються маніпулювати, під власні забаганки підтасовують формули обрахунку цін.

Хоч давно треба було створювати паливний стабілізаційний фонд. Щось на зразок резервного валютного фонду Нацбанку. Валюту скуповують, доки вона дешева, щоб потім погасити на піку попиту. Так само слід було робити й із пальним, поки воно було дешевим. Щоб згодом формувати низьку вхідну ціну. Проте ідею паливного фонду так і не втілили в 2006–2007 роках.

У Європі почали знижувати податкове навантаження на пальне у зв'язку з постійним здорожчанням нафти на світовому ринку. В Україні ж навпаки, збираються запровадити податок на імпортне пальне. Щойно його введуть, літр бензину подорожчає ще на 1,30 гривні.

Зараз ви читаєте новину «Попит на бензин упав на 25 відсотків». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1005
Голосування Як оцінюєте судову систему після вироку Стерненку?
  • Судової системи в Україні не існує. Є телефонне право президента
  • Вбивця і викрадач людей Степаненко отримав те, що заслужив
  • Українська судова система – це Портнов
  • Хто такий Стерненко?
  • Мені байдуже. Я виїхав з країни, або планую це зробити
Переглянути