Львів"янин Назарій Вань, 25 років, двічі на місяць видає інформаційно-рекламну газету про забави "Дефіляда". Працює сам — пише матеріали, шукає рекламодавців, макетує і верстає сторінки, а потім займається розповсюдженням.
— Газетна справа для мене не нова, — розповідає. — Я журналіст за фахом. Працював кореспондентом, фотокором і верстальником у різних виданнях. Студентом підробляв на рекламі. На весілля часто запрошували відеооператором і фотографом, тож тема забав для мене рідна, — усміхається.
Назар запрошує до свого офісу — двокімнатної квартири, яку орендує за 750 грн на місяць. Живе разом із 24-річною дружиною Наталкою. Вона теж журналіст, допомагає вичитувати матеріали.
— Комп"ютер купив давно, — каже Назарій. — На ньому виконую всю роботу. Інтернетом користуюся за 35 гривень на місяць — провів його через "Лайф". На телефонні дзвінки витрачаю до 100 гривень.
Реєстрація документів, виготовлення печатки і штампа обійшлося у 900 грн. За перший наклад газети заплатив друкарні 550 грн. Рекламу поставив безкоштовно, щоб заохотити клієнтів. Тепер має домовленості щодо реклами на 600 грн. До випуску наступного номера сподівається підписати ще кілька угод. Одному клієнту так сподобалася газета, що він замовив рекламу на першій сторінці на цілий рік.
Із друкарні Назарій маршруткою відвозить газети до агенції "Преса", яка доправляє їх у кіоски. Платить за це 20% від вартості проданих газет.
— Примірник "Дефіляди" коштує 35 копійок, — розповідає Назар. — Але продаж у кіосках — не основний спосіб реалізації. Більшість газет розношу по фірмах. Поки що роблю це сам, але з часом планую звернутися до кур"єрської служби. За кожен рознесений примірник кур"єрам треба платити 15 копійок. Ці витрати планую покривати продажем газет у кіосках.
Відтепер "Дефіляда" виходитиме накладом три тисячі примірників. Їхня собівартість — 1500 грн. Згідно з бізнес-планом Назарія Ваня, газета має стати рентабельною за півроку — коли третину її площі займатиме реклама. Якщо половину, Назарій зароблятиме 2000 грн з номера.
Коментарі