середа, 07 вересня 2011 09:58

Інспектори ДАІ рідко зупиняють престижні іномарки

31-річний Андрій Гончаров живе у місті Бровари Київської області, а працює у столиці. Щодня проїжджає 70 км.

Із 2006-го їздив "Опелем Рекорд" 1978 року випуску. Машина мала прогнилі передні крила та розбите лобове скло. У перший місяць водіння Андрія зупиняли шість разів. Дав даїшникам понад 1 тис. грн.

— Києва не знав. То на розв'язці не там виїду, то на проспекті не там поверну. Не один я порушую. Але зупиняють лише мене. Наприклад, поставив машину на Володимирській поряд з іншими авто. Звідкись з'являється інспектор, складає протокол. Поряд "хаммер", "ауді-вісімка" і "Тойота Прадо" так само припарковані. До цих машин навіть не підходив.

Найчастіше ДАІ зупиняє за перевищення швидкості понад 20 км/год від дозволеної. Штраф за це — від 255 грн. Гончаров пропонує сотню, торгується.

— Якось розказав даїшнику сороміцький анекдот. У нього аж сльози потекли зо сміху. "Давай 50 і забирайся", — сказав. — Тричі був випадок, коли домовлюся про 150 гривень. А в гаманці лише двохсотка. Менти давали здачу. Якщо зупиняють й одразу оголошують розмір штрафу, це сигнал: хочуть, щоб ти їм заплатив. Погоджуються узяти третину штрафу. Ніколи не треба іти до даїшників у машину. Вони там морально тиснуть, щоби зняти з тебе більше. Чим більше людина нервує, відчуває провину, тим більше заплатить. Часто питають, ким працюєш. Отже, хочуть знати про твої заробітки. Якщо маєш добру посаду, плати більше. Хай краще вони хвилюються. Я зазвичай роблю серйозне обличчя. Двічі перепитую, яке правопорушення вчинив. Якщо на третій раз в інспектора голос починає тремтіти, можна й з машини не виходити. Загорнув права у п'ятдесятку і даєш менту.

Три роки тому Андрія почали зупиняти значно рідше. Він купив нову "Шкоду Октавію".

— Проїздив два місяці, доки мене вперше зупинили на виїзді із Києва. Даю 50 гривень. "Шо це ти даєш? Навіть на випивку не вистачить. У тебе порушення на 300 гривень". Даю ще 50. "Ти якийсь несерйозний. Виписую штраф". Здер з мене 150. Грошей у руки не брав. Сказав покласти на заднє сидіння їхньої патрульної "лади-сімки". Попередив, що далі буде два патрулі.

Минулої зими Андрій їхав понад 130 км/год по столичному просп. Перемоги. Не встиг зупинитися на червоне світло.

— Десь взялися даїшники. Сказали, що забирають права й машину. Я до гаманця — його немає, документів теж. Барсетку забув на роботі. У багажнику була пляшка коньяку "Хеннессі". Мав подарувати його товаришу. Я їм пляшку, а менти ні в яку: мало. Злякався конкретно. Знайшов чек з магазину. Показав, що цей коньяк коштує 600 гривень. "Менти мене відпустили за пляшку коньяку. І навіть про права не запитували. Пляшку кинули у багажник своєї "мітцубісі". І мені дешевше вийшло. Штраф за порушення швидкісного режиму — 680 гривень, а ще за світлофор 480 треба було б заплатити. Плюс могли позбавити прав на три місяці.

Андрій Гончаров кілька разів подавав у суд на даїшників. Справу про перетин суцільної лінії програв. Наступні справи допомогли виграти адвокати. Їм платив до 100 грн.

— Судова тяганина забирає купу часу. Я відпрошувався з роботи шість разів на місяць. Керівник на роботі не витримав: "Або ти переходиш на півставки і займаєшся своєю машиною, або їздиш громадським транспортом і працюєш з 9.00 до 18.00". Погрозив урізати зарплату.

Після того Андрій знов почав розраховуватися із даїшниками на місці.

 

Факт порушення ДАІ повинне довести у суді

Водії-порушники привчають інспекторів Державтоінспекції до хабарів, вважають у громадському об'єднанні "Дорожній контроль". Сумлінним водіям радять відстоювати себе в суді. Що більше буде судових процесів, то менш зухвало поводитимуться даїшники.

— Якщо ви впевнені у своїй невинуватості, вимагайте від інспектора ДАІ скласти протокол, — радить столичний адвокат Олександр Кротенко, 25 років. — Там є графа, де ви маєте вписати свої пояснення. Одразу пишіть, як ви рухалися, що нічого не порушували і не згодні з його висновками. Копію протоколу інспектор має видати вам на руки. Одразу повинен повідомити водієві, хто прийматиме рішення про накладання штрафу — суд чи начальник райвідділу ДАІ. Має також роз'яснити права щодо оскарження протоколу. Такий порядок передбачений Кодексом про адміністративні правопорушення.

Якщо рішення приймає керівництво ДАІ, вам слід подати позов до суду. Відповідно до статті 71 Кодексу, Державтоінспекція повинна довести у суді факт порушення. Всі сумнівні докази або їх відсутність тлумачать на користь вашої невинуватості. Основним доказом буде протокол, який ви підписали на дорозі. Тому так важливо, щоб там була чітко зазначена ваша незгода зі стягненням. У суді посилайтеся на свої свідчення у протоколі. Ваша переконаність, послідовна позиція допоможуть виграти. Суд скасує рішення начальника ДАІ. Якщо справу одразу передали в суд, її закриють за відсутністю складу правопорушення.

Суди не стягують держмито за розгляд таких справ. Адвокат також радить встановити відеореєстратор на своє авто. Записи приймають до розгляду в судах.

 

Зараз ви читаєте новину «Інспектори ДАІ рідко зупиняють престижні іномарки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

5

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути