
Киянин 31-річний Віктор працює таксистом. Їздить сірим "Деу Ланос".
— Це не моя машина. Орендую, — каже Віктор. — Моя три місяці стоїть розбита біля Золотоноші Черкаської області. У квітні я їхав із Кременчука в Київ. Став на узбіччя. Водій, що їхав за мною, в"їхав мені у зад. Дах склався, заднього крила нема, колесо — квадратне.
Свою машину Віктор купив в кредит 2008-го. За два роки виплатив половину. Неодмінна умова видачі кредиту: машина має бути застрахована. Таксист застрахував її в компанії "Дженералі ґарант" з умовою відшкодування повної вартості.
— У страховій мене запевняли, раптом машина згорить чи розіб"ється, швидко виплатять 46 тисяч. Виявилось — балалайка! — обурюється Віктор.
Віктор одразу повідомив про аварію телефоном. Потім носив документи у столичний офіс "Дженералі ґарант".
— Раптом схаменулися: "Ви не принесли довідки з місця пригоди, яка засвідчує, що ви були тверезі". Я тиждень приходив у офіс, ніхто не спитав про довідку. Вчора з директоркою полаявся. Вона мені: "Договір треба читати. Тепер нічим допомогти не можем".
Страхова компанія запропонувала виставити побитий "Деу Сенс"на інтернет-аукціон.
— Нібито є покупець, готовий дати 17 тисяч гривень. Страхова пообіцяла виплатити ще 7 тисяч для сплати кредиту. Замість 46 тисяч.
"ГПУ" подзвонила в компанію "Дженералі ґарант". Говорили з трьома консультантами. Чи потрібна довідка про стан алкогольного сп"яніння в разі аварії, жоден не дав певної відповіді. Компанія сама вирішує, брати її чи ні. Це має повідомити водієві аварійний комісар.
70% водіїв скаржаться на страхові компанії, підрахували в Асоціації страхувальників України.
Ви ремонтуйте машину, а ми вам потім заплатимо
З минулого року вони заборгували клієнтам 970 млн грн. Це в 20 разів більше, ніж в 2008-му. Кожну четверту страховку взагалі не відшкодовують. Іншим виплачують менше або зі значними затримками, каже директор Асоціації Леонід Хорін, 50 років:
— Працівники страхових компаній ловлять на процедурних питаннях. Обман починають із договору. Його пишуть заплутаними, двозначними реченнями. Наприклад, ось угода компанії "Дженералі ґарант": "Зобов"язання страхової компанії не перевищують заборгованості клієнта перед банком". Що це означає? Наприклад, клієнт розбиває машину. Його борг за кредитом становить 5 тисяч гривень. Страхова компанія виплатить лише цю суму. Те, що ремонт машини коштує вдесятеро дорожче, до уваги не беруть. І це заковиристими словами зазначено в договорі, під яким клієнт підписався. Раптом дійде до суду, представник компанії покаже підпис: клієнт погодився. Якщо на той час кредит погашений, взагалі нічого не заплатять.
За договором, водій має терміново повідомити страхову компанію про аварію. Інакше відмовляють у відшкодуванні.
— А коли це, терміново? Через годину, хвилину чи дві? — продовжує Леонід Хорін. — Тому уважно читайте договір. Перевіряйте дати й копії. Туманні формулювання обговоріть зі знайомим юристом. Якщо компанія не хоче переписати нечіткі положення, йдіть до інших страховиків.
Якщо клієнт надав усі довідки — страхова компанія повинна реагувати.
— Страховики можуть давати вказівки, які суперечать договору. Наприклад: "Ви ремонтуйте машину, а ми вам потім заплатимо". Не можна так робити! Бо це не передбачено договором, — наголошує Леонід Хорін. — Усі приписи мають видавати письмово, під розпис.
Фахівець радить возити із собою ксерокопію договору та видрукувану інструкцію страхової компанії. В разі ДТП виконувати лише ті вказівки диспетчера чи страхового комісара, які відповідають інструкції та договору.
— Часом просять "Усе вже готово. Підпишіть документ, що ви не маєте претензій до нашої компанії. Це формальність". Підписуйте, тільки після отримання грошей.
Коментарі
5Не розумієте ви, люди, що Учений прагне докопатись до істини. "Хай згине світ - та істина хай сяє !" - казали древні. А будь який винахід можна використати як на добре , так і на зле. Візміть, для прикладу, звичайний ніж.
А вчинком із відмовою від грошової премії, я думаю, Перельман показує нам, темним і засліпленим любов"ю до УЄ, що гроші не є мірилом цінностей, а ТІЛЬКИ ІНСТРУМЕНТОМ ДЛЯ РОЗРАХУНКІВ. А винаходи і відкриття таких вчених, як Перельман, мають набагато вищу ціну для людства, і люди повинні це осягнути і шанувати та леліяти цих геніїв, які так рідко з"являються серед роду людського.
Я , узнавши про відкриття Перельмана, був радий з того, що і в наші часи трапляються великі відкриття, що ще є світлі голови, що людство не деградувало остаточно, що є люди, які думають про високе і абстрактне, потрібне для всього людства, а не лише для забезпечення власного добробуту і комфорту.
Скажу всім : Хвала Перельману! І в цім нема ні краплі пафосу.
Перельман, может, и гений, но какой он, нахрен, русский?! Он уже даже не российский, насколько я знаю.
Да-да, конечно, не русский!
Русский бы от миллиона не отказался.
Двоякое отношение к Перельману.
С одной стороны - достоен уважение за ум и собственную позицию.
С другой стороны - если он такой правильный, то зачем он сделал это открытие? Все равно его применят в военных целях и будут уничтожать людей.
Не пожалел бы потом, что открыл. А то будет как с Сахаровым, станет ярым правозащитником.
Вы и впрямь Пельмень. Во-первых, Перельман сделал не открытие, а доказал гипотезу. Причем она была сформулирована Пуанкаре еще в 1904 году. Во-вторых, звучит эта теорема так: "Все трехмерные поверхности в четырехмерном пространстве, гомотопически эквивалентные сфере, гомеоморфны ей". Все понятно, да?
А теперь почухайте затылок и подумайте, как эту гипотезу Пуанкаре применить в военном деле.