Українські банки пропонують нову послугу — "мобільний банкінг". Щоразу, коли з рахунку знімають гроші, на мобільний надходить СМС-повідомлення.
У Європі така послуга популярна років п"ять. Клієнт може надіслати запит і будь-коли отримати інформацію про рахунок. Після кожної банківської операції знатиме, скільки грошей було знято.
— Уже рік користуюся цією послугою, — розповідає 32-річна киянка Наталя Рітова. — Якось провідувала родичів у Нью-Йорку. У ресторані розрахувалася кредитною карткою. Отримала мобільне повідомлення — знято 120 доларів. Я засумнівалася — замовляли ми щонайбільше на 90. Покликали менеджера. З"ясувалося — мене обрахували. Сказали, що комп"ютер помилився.
Такі "помилки" трапляються і в супермаркетах та інших магазинах, де можна розраховуватися карткою. Іноді апарат не приймає картку чи вона спрацьовує з затримкою.
— Нещодавно у нас був скандал, — розповідає Яна, 24 роки, працівник київського супермаркету "Метро". — Колега провела карткою — машина дивно себе повела. Дівчина пішла до іншого апарата і знову зняла суму. На мобільний покупцеві прийшло повідомлення, що гроші знято двічі. Ой, шуму ж було! Клієнт погрожував подати на нас до суду. Кричав, що тут усі шахраї. Думаю, таке трапляється, бо персонал не вміє користуватися технікою.
"Мобільний банкінг" — це специфічний детектор брехні, яким активно користуються бізнесмени.
— Ми з компаньйоном маємо спільний автомобільний бізнес, — розповідає Геннадій Уткін, 52 роки. — Я працюю в Києві, а він — за кордоном. У нас спільний банківський рахунок. СМС із банку надходять обом. Я знаю все, що колега робить із грішми.
В Україні нова послуга не дуже поширена. Нею користуються лише 5% користувачів пластикових карток.
Одна з основних проблем "мобільного банкінгу" — повідомлення може прийти і через 10 секунд, і через три години. Банки не уклали договорів з мобільними операторами, де зазначалося б, що банківські СМС мають відсилати першочергово. Фінансові установи планують розв"язати цю проблему протягом кількох місяців.
Які установи надають послуги "мобільного банкінгу"
Банк |
Умови |
Банк "Надра" |
Послуга активується безкоштовно. Банк автоматично інформує про всі транзакції на рахунку. У смс-повідомленні вказується, чи активна на даний момент послуга "мобільного банкінгу", та зазначається, скільки грошей залишилося. |
"Правекс-Банк" | Кожне повідомлення на адресу клієнта коштує 75 коп. Автоматично власника картки інформують про стан рахунку, на запит — про залишок на картці. |
"ПриватБанк" |
Активізація послуги обійдеться в 3 грн. Стільки ж — місячна абонплата. Відключення послуги — 1 грн. Інформація про стан рахунку та купівлю електронних ваучерів надходить автоматично. |
"Райффайзен Банк Аваль" |
Абонплата — 1,75 грн на місяць. Клієнт отримує інформацію про транзакції на рахунку, статус послуги та кількість грошей. За смс-запитом до банку можна заблокувати втрачену чи викрадену картку. |
"Родовід Банк" |
За кожне повідомлення на адресу клієнта банк знімає 30 коп. Автоматично інформує про транзакції на рахунку, чи активна послуга "мобільного банкінгу" та скільки грошей залишилося. |
"Укрпромбанк" | Абонплата — 5 грн на місяць. У повідомленні інформують про транзакції на рахунку, статус послуги та кількість грошей. За смс-запитом до банку можна блокувати втрачену чи викрадену картку |
"УкрСиббанк" |
Активізація послуги — 10 грн. У смс-повідомленні вказують транзакції на рахунку, статус послуги та кількість грошей на картці. |
"Укрсоцбанк" | Абонплата — 1,75 грн на місяць. Надходить інформація про транзакції на рахунку, статус послуги, баланс, доступний ліміт кредитування по картці. |
Коментарі