За планом підготовки до Євро-2012, затвердженим урядом та "Укравтодором", реконструкція доріг на Львівщині розпочнеться з 2010 року. Наразі затверджують проекти, домовляються з інвесторами. Про це розповідає начальник обласного управління містобудування, архітектури та просторового розвитку Степан Лукашик, 56 років.
Які дороги прокладатимуть і ремонтуватимуть першочергово?
— Кардинально покращиться якість доріг між обласними центрами, до Києва і до столиць Європи. Усіх їх буде доведено до європейського рівня. Найсуттєвішим проектом є будівництво платного автобану Краківець–Львів–Рівне. Він матиме чотири смуги руху плюс розподільну. Проходитиме за кілька кілометрів від Львова — у селі Бірки. Дворівневий перетин буде в двох точках — в Яворові і в селі Ямельня Яворівського району. Десять кілометрів дороги буде на мостах. Зараз роботи проводять, хоча вони і не так помітні: піднімають повітряні електролінії, пересічний газопровід перенесли далі від дороги. Усі дороги в області, за винятком концесійних, фінансуються з державного бюджету. У Львові — на половину з державного бюджету, на половину — із міського.
Скільки коштуватиме проїзд автобаном?
— Зараз можу тільки сказати, що ціни будуть нижчі за європейські. Ціна залежатиме від виду транспорту. Буде однаковою для українців та іноземців.
Повністю знімуть усе покриття
Як реставруватимуть інші траси?
— Повністю знімуть усе покриття і покладуть нове. Вирівняють спуски і підйоми. Згладять гострі повороти. Розширять. У населених пунктах дороги відгородять. Усе покриття буде асфальтно-бетонним.
Чи дочекаються нарешті жителі Городка, Шегинь, Івано-Франкового об"їзних трас?
— Я виступаю тільки "за" об"їзні. В об"їзд Городка проклали трасу, однозначно завершимо її будівництво. Щодо Шегинь та Івано-Франкового — там усе залежить від державного фінансування.
Що будуть робити у Львові?
— Найбільші дороги це: стадіон — аеропорт, стадіон — залізничний вокзал, вулиця Ряшівська. Скрізь буде нова магістраль. Це стосується й сихівської дороги з проспекту Червоної Калини на вокзал. Зменшиться навантаження на вулиці Володимира Великого, Патона. По проспекту Вернадського на Сихові буде прокладена трамвайна колія. Решту львівських шляхів модернізують. Пішохідні дороги і проїжджу частину розділимо подекуди зеленими смугами — насадженнями. По місту у "важких" транспортних вузлах будуть дворівневі розв"язки.
Хто хоче будувати дороги?
— Пропозицій є дуже багато і з різних країн: Туреччини, Німеччини, Італії. Інвестори працюватимуть під державні гарантії від нашого уряду на часткову компенсацію. Поки ні з ким договорів не укладено.
Коментарі