"Таксисти здирають із людей гроші, як їм заманеться. Минулого тижня за поїздку з центру Львова на Левандівку 30 гривень заплатила. А туди всього п"ять кілометрів!" — обурюється 27-річна львів"янка Олена Панич.
Жінка опівночі поверталася із розважального центру "Мілленіум". Навпроти закладу побачила "сімку" із шашкою.
— Я одразу спитала у водія, скільки за проїзд треба заплатити. Він відповів, що недорого. А коли до будинку довіз, заспівав 30 гривень — мовляв, уночі тарифи вищі. Я дала гроші, куди діватися, — Олена розводить руками.
У Львові працює 2500 легальних таксистів, стільки ж їздять без дозвільних документів. Найчастіше вони курсують біля аеропорту та залізничного вокзалу, нічних диско-клубів.
Із вересня Львівська міська рада взялася за легалізацію таксі. Відтепер удень і вночі мобільні групи з представників міськради, міського управління ДАІ, профспілок таксистів тричі на тиждень вишукують водіїв, які не мають ліцензійної картки. Стягують із них 510 грн штрафу.
— Лише за день ми склали 64 акти, а управління боротьби з економічними злочинами — 21, — каже начальник територіального управління ДАІ у Львівській області Ігор Засадний. — Будемо проводити рейди, доки не відженемо з вулиць усіх нелегалів.
Засадний радить пасажирам, перш ніж сідати в таксі, попросити водія показати документи й реквізити фірми. Так вони почуватимуться безпечніше, зможуть легко повернути забуту в машині річ і знатимуть, куди звертатися зі скаргою.
— Наші водії виїжджають на виклик, а нелегали їм з-під носа клієнтів забирають, — скаржиться власник "Еліт-таксі" Андрій Черняк, 32 роки. — Буває, що й дурять людей, представляються водіями нашої фірми.
27-річний Ігор Карасавий на власній 99-й "ладі" підробляв таксистом майже два роки. Залишив цю справу, коли влаштувався виконробом на будівництво.
— Тепер підробітку не потребую, — говорить чоловік. — Заробляв небагато, а сім"ю утримувати треба було. Швагро дістав мені шашку, і я дві-три ночі на тиждень таксував. За ніч заробляв чистими майже 200 гривень. Офіційно не оформлявся, бо знайомі таксисти казали, це невигідно.
Заступник голови громадської організації "Асоціація "Львівське таксі" 33-річний Остап Дума говорить, що легалізація таксі не потребує значних коштів. Виготовлення пакета документів обійдеться приблизно в 600 грн.
— Водії не хочуть сплачувати податків, — зауважує Дума. — Ті, хто працює на єдиному податку, мають щомісяця давати 200 гривень, юридичні особи платять приблизно 40 відсотків від виручки.
Від легалізації таксистів відлякує й те, що відтепер обов"язковою умовою є наявність в авто таксометрів лічильників, що рахують кілометри, суму за проїзд, друкують чек. Їх установлення обійдеться у 995 грн.
— Такі пристрої роблять плату за проїзд прозорою, а нелегалам це невигідно, — пояснює Дума. — Вони можуть завезти пасажира в потрібне місце за одну ціну, а відвезти назад — за зовсім іншу.
У Львові лише 80 автомобілів обладнані таксометрами. Розцінки в усіх однакові. За перших 4 км пасажир платить 12 грн, далі за кожен кілометр доплачує по 2,5 грн. Окремо платить за простій (за кожну хвилину — 33 коп.).
Таксисти стверджують, що таксометри здешевлюють проїзд у середньому на 25%. До того ж водії не братимуть додаткової оплати при виїзді за межі міста, бо апарат фіксує лише кілометраж.
До кінця року асоціація таксоперевізників планує облаштувати лічильниками 3 тис. автівок.
Коментарі