Я живу в прикордонному місті Рава-Руська. Щодня веду дитину в садок і по кілька хвилин простоюю, щоб перейти вулицю. Весь транзитний транспорт до Польщі йде через місто. У центрі паркуються фури, колони легковиків з українськими та іноземними номерами.
Після таких зупинок центр міста завалений сміттям. А сквери несуть відразою. Адже в місті жодного цілодобового туалету немає. Зрозуміло, куди біжать гості при потребі.
Половина прибутку равських бізнесменів залежить від проїжджих. Об"їзна не всім вигідна. У разі її будівництва, звісно, виживуть "торгові гіганти" Рави-Руської, а малий бізнес буде у збитках.
Крім того, що існує постійна небезпека на дорозі, руйнуються будинки, у нас проблема екології. Запах браги зі спиртзаводу, саджа з маслозаводу, вихлопні гази. Чому Рава-Руська, яка присутня в назві митниці, змушена задихатися польськими, німецькими та іншими європейськими викидами? Чому б у місті за проїзд автомобілів не збирати кошти, як це роблять сусіди-поляки.
Про об"їзну говорять давно, та ніхто не може дати відповідь, коли нарешті розпочнеться її будівництво. Хочеться почути, яка доля чекає прикордонну Раву напередодні Євро-2012.
Тетяна Брик, 37 років, м. Рава-Руська Жовківського району
Відповідає заступник начальника служби автомобільних доріг у Львівській області Петро Шпитак, 56 років:
— Ми замовили проектне обґрунтування об"їзної на Раву. За планами, ця дорога має йти аж за межі області. Це буде Рава-Руська–Львів–Тернопіль. У Жовківському районі заплановано будівництво обходу навіть на Жовкву, яка має об"їзну. А також буде обхід Куликова, Волі-Висоцької. Але лише обхід Рави коштуватиме більше півмільярда гривень. Тому мені важко сказати, чи буде ця дорога робитися до 2012 року. Якщо цей проект не піде в дію, то капітальний ремонт траси Львів–Рава-Руська до "Євро-2012" буде зроблено точно. Із розширенням і укріпленням узбіччя асфальтобетоном.
Коментарі