— З тими маршрутками цирк якийсь — їхала на роботу за гривню, а додому вертаюся за півтори. А скільки завтра скажуть платити? 2 гривні? — обурюється 47-річна львів"янка Ольга Денисяк.
Жінка неохоче передає гроші водієві маршрутного таксі N14. Пасажири її підтримують, мовляв, перевізники їздять без графіку, випускають на напрямок недостатню кількість машин, так ще й тарифи підвищують.
— Люди, а ви ціни на заправках бачили? Солярка вже 5 гривень коштує, — сердиться водій.
Із вівторка 20 листопада більшість львівських перевізників підвищили вартість проїзду у міських маршрутках на 50 коп. — до 1,5 грн. Зробили це самовільно — без офіційного затвердження тарифу Львівською міськрадою і без згоди Державної інспекції контролю за цінами.
— Підвищення ціни за проїзд у маршрутних таксі є незаконним та необґрунтованим, — каже перший заступник міського голови Олег Синютка. — Це скидається на монопольну змову з метою отримання надприбутку. Міська влада звернулася в антимонопольний комітет, у державну інспекцію контролю за цінами, в прокуратуру, у відділ боротьби з економічними злочинами, а також у Державну податкову інспекцію для реагування на дії перевізників.
У четвер працівники управління транспорту та зв"язку міськради перевіряли міські маршрутні таксі і складали відповідні акти на тих, які підвищили плату за проїзд.
— На основі цих документів надсилатимемо попередження про розірвання угод, — лякає порушників начальник управління транспорту та зв"язку Микола Шкурган.
Розповідає "ГПУ", що припинити співпрацю з усіма одразу міськрада не зможе, бо львів"яни залишаться без транспорту.
Депутати міської ради просять городян не платити водіям маршруток 1,5 грн а вимагати перевезення за старою ціною.
— А чому шофери не видають пасажирам квитків? Щоб ніхто не зміг контролювати обігу їхніх коштів, — незадоволено зазначає депутат міськради Юрій Кужелюк.
Перевізники пояснюють підняття тарифів підвищенням цін на пальне, подорожчанням автозапчастин, збільшенням розміру мінімальної зарплати.
Голова асоціації "Львівський пасажирський транспорт" 50-річний Роман Лобода запевняє, що проїзд за 1 грн є збитковим для перевізників.
— Підприємці, які мають транспортні засоби, підрахували, що аби досягти хоча б 15 відсотків рентабельності, треба підняти плату на 50 копійок. Інакше доведеться працювати собі у збиток. Я вже казав Олегові Синютці — якщо він думає, що ми маємо надприбутки, нехай собі купить один автобус і подивиться, скільки він на ньому заробить!
Лобода зауважує, розрахунки стосовно тарифів, зроблені за відповідною методикою, вони подали у міськраду ще два місяці тому.
Через те, що перевізники підвищили ціни без відповідного рішення виконкому, вони автоматично стають платниками податку на додану вартість.
Керівник підприємства "Ганусин" (маршрути N54 і 87) Галина Ганусин вартості проїзду не змінювала. Каже, чекає офіційного дозволу міськради.
— Не хочемо конфліктувати з чиновниками, але вважаю, тарифи треба змінювати обов"язково, — запевняє. — За останні дні пальне подорожчало на 25 відсотків, запчастини — на половину і більше. Одне зимове колесо нині коштує 1200 гривень, тоді як минулого року — 600! А для автобуса треба шість коліс! А як важко працювати перевізникам на львівських дорогах! Наші автобуси 54-го маршруту їздять по вулиці Городоцькій, ми їх мало не щодня ремонтуємо.
У понеділок представники влади Львова зустрінуться з перевізниками у міськраді. Сторони мають досягти компромісу у встановленні нових тарифів на проїзд.
Коментарі