Верховна Рада схвалила за основу законопроєкт №8153 "Про захист персональних даних".
Документом пропонується, зокрема, відстежувати та забороняти зловмисні або небажані дзвінки абонентам мобільного зв'язку. Про це повідомляє Судово-юридична газета.
Документом пропонується на рівні закону закріпити "заборону здійснення небажаних викликів або направлення повідомлень". Передбачається також можливість для абонента подати письмовий запит оператору щодо відстеження чи встановлення контактних даних людини, або компанії, яка здійснює такі дзвінки або надсилає повідомлення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шахрайство з платіжними картками: Нацбанк пояснив, як не потрапити на гачок аферистів
Запит на встановлення контактних даних має бути поданий у письмовій формі. Він повинен містити інформацію, яка підтверджує, що абонент отримує небажані виклики з номера, який згадується в заяві. Має бути також письмове зобов'язання використовувати дані, які надасть оператор, виключно для захисту своїх інтересів у суді. Постачальник електронних комунікаційних мереж чи послуг зобов'язаний надати відповідь протягом 10 днів - задоволення запиту чи відмову у випадках, якщо абонент не надав необхідних даних у заяві.
Якщо відповідь буде позитивною, вона міститиме інформацію про номер кінцевого (термінального) обладнання та ім'я або назву абонента, який здійснює небажані виклики чи відправляє повідомлення. А також, за наявності, адресу реєстрації місця проживання чи адресу реєстрації юридичної особи.
Оператор також має повідомити абонента, чиїми даними поділився, про звернення протягом трьох робочих днів з моменту надання відповіді.
Якщо оператор отримає заяву щодо відстеження зловмисних або небажаних викликів, то має тимчасово, але не більше трьох місяців, записувати походження всіх викликів до кінцевого термінального обладнання абонента чи кінцевих пунктів мережі, включаючи ті, для яких існує вимога неідентифікації. Постачальник послуг також має зберегти дані про відстеження та надати їх абоненту у письмовій формі.
Національний банк з компанією "Опендатабот" провели опитування користувачів про те, як часто вони стикаються з кібершахрайством. Кожен дев'ятий опитаний (11%) став жертвою шахраїв з початку воєнного стану.
Злочинці ошукували людей, прикидаючись банками чи обіцяючи фінансову допомогу від держави, міжнародних та благодійних організацій.
Коментарі