Технічний збій у роботі однієї з найбільших в Україні мереж платіжних терміналів iBox, що складається з 5340 апаратів, викликав у п"ятницю відключення всіх терміналів мережі.
Платежі, що проводяться через iBox, перестали здійснюватися ще в четвер, а їх виконання до 7 лютого залежить від наявності у клієнтів чеків. Учасники ринку вважають, що збій у роботі мережі iBox приведе до відтоку частини її клієнтів.
У п"ятницю Альфа-банк - партнер iBox - попросив своїх клієнтів утриматися від використання терміналів мережі.
"У зв"язку з технічними проблемами зі зв"язком в термінальній мережі iBox, які виникли в 16:35 28 січня, прийняті платежі по всім операторам, у тому числі погашення кредитів, будуть зараховані з затримкою. Орієнтовний час вирішення технічної проблеми - 7 лютого".
Незважаючи на це, мережа працювала, і тисячі клієнтів iBox - у мережі 5340 терміналів - у четвер ввечері та п"ятницю вранці продовжували перераховувати кошти, які не доходили до одержувачів.
Оператори мобільного зв"язку, які надавали канали зв"язку для терміналів, відключили їх тільки в п"ятницю вдень.
Програмісти припустили, що причиною проблеми став злам мережі iBox.
"Ми відключили їхні термінали, так як почули, що через один з них "перегнали" величезну суму", - повідомив начальник служби технічного забезпечення одного з операторів мобільного зв"язку.
Але в компанії iBox заявили, що збій стався через підключення додаткових серверів, які повинні були процесувати потік переказів.
За даними Нацбанку, на 1 липня 2009 року в Україні працювало 67 791 ПТКС, з них власниками 38 466 терміналів були 98 банків, а інші належали 7 компаніям, що працюють з банками за агентськими угодами.
Коментарі
1