вівторок, 25 грудня 2007 13:49

Science визначив найзначніші відкриття 2007 року

Журнал Science опублікував список десяти самих значних наукових відкриттів, які були здійснені у світі 2007 року.

Найвидатнішим відкриттям року названа варіативність людського генома і розуміння, наскільки від цього залежать хвороби і індивідуальні риси людини. Роками учені говорили про те, як люди схожі з приматами і схожі один на одного, і лише 2007 року одночасно було зроблено кілька відкриттів, що показують, як сильно ДНК однієї людини відрізняється від ДНК інших.

На другому місці списку знаходиться відкриття японських учених, яким вдалося перетворити клітини шкіри шляхом введення в них 4 генів. Дана технологія дасть змогу регенерувати втрачені тканини без використання людських стволових клітин, операції з якими викликають етичні проблеми, оскільки пов"язані із загибеллю людських зародків.

На третьому місці знаходиться гіпотеза учених з аргентинської обсерваторії П"єра Оже про джерела космічного випромінювання надвисоких енергій. Вони висловили припущення про те, що джерелами космічного випромінювання надвисоких енергій є активні ядра галактик.

На четвертому місці списку знаходиться дослідження бета-2-адренергического рецептора людини, який є білком клітинної мембрани, що грає важливу роль в регуляції роботи серця і легенів.

П"яте місце у списку займає відкриття нових властивостей оксидів перехідних металів. Британські дослідники створили модель, що описує властивості металевих оксидів з високою діелектричною постійною, які можуть використовуватися замість оксиду кремнію як діелектрик затвора транзисторів.

Шосте місце в рейтингу дісталося квантовому ефекту Хола, який фізикам із США і Нідерландів вдалося зафіксувати при кімнатній температурі, помістивши графен у сильне магнітне поле.

На сьомому місці знаходиться відкриття американських учених, які довели, що Т-лімфоцити ссавців можуть під впливом патогена ділитися несиметрично, внаслідок чого виникають дві різні клітини – ефекторна і клітина пам"яті.

Восьме місце списку зайняли досягнення у галузі контролю над хімічними реакціями. Хіміки у 2007 році активно розробляли технології контролю над хімічними реакціями, не пов"язані з використанням дорогого очищення і розділення.

На дев"ятому місці - виявлення зв"язку між пам"яттю і уявою. Британські нейрофізіологи виявили, що пацієнти з амнезією через пошкодження гіиппокампа, мають труднощі і з уявою.

Замикає список найвизначніших відкриттів 2007 року створення непереможної програми для гри в шашки - канадські учені удосконалили комп"ютерну програму для гри в шашки Chinook так, що тепер вона може прораховувати всі можливі комбінації, повідомляє Cnews, Вокруг Света.

Зараз ви читаєте новину «Science визначив найзначніші відкриття 2007 року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua