Власники столичних маршруток запевняють, що пасажирські перевезення невигідні.
Менеджери приватного АТП-1302 повідомили, що через економічні складнощі хочуть закриватися. Це підприємство обслуговує десяток столичних маршрутів. Поки що направили в Київміськдержадміністрацію розрахунки з пропозицією підвищити проїзд на 50 коп. Якщо відмовлять, обіцяють закритися.
"Підприємці працюють в кращому разі з 3-5 процентами рентабельності, замість необхідних 20-25 процентів, - сказав голова Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталій Рева. - Сподіваємося, на початку квітня вирішиться питання з підвищенням. Інакше багато перевізників збанкрутують".
Називати справжні доходи власники маршруток відмовились.
"Якщо я назву конкретні цифри, нас почне перевіряти Антимонопольний комітет, - зазначив у коментарі Gazeta.ua Ігор Гусак з асоціації перевізників "Столиця". - Скільки заробляє водій маршрутки? Це досить пристойна зарплата. Конкретну цифру називати не хочу. Це буде некоректно. Яку виручку мають за день? Я також не можу цього сказати. Малий автобус "богдан" коштує 400 тисяч гривень. Термін його експлуатації чотири роки".
Насправді в Києві багато "богданів", які на маршруті з кінця 1990-х. Новий, 2009 року випуску, в автосалоні коштує від 320 тис. грн. За день кожна машина приносить 900-1200 грн виручки. На 100 км автобусу треба 20 л дизпального. Водії заправляються з виручки, на 350–400 грн щодня. За рік автобус приносить власникові близько 440 тис. грн.
"Навряд чи витрати перевізників зросли, - припустив Gazeta.ua голова комітету "Кияни за громадський транспорт" Михайло Барашков. - Просто столична влада дозволила перевізникам довільно встановлювати ціни".
Нині одна поїздка в столичних маршрутках коштує 2-2,5 грн. Приватники хочуть підвищити плату на 50 коп. У 2008 і 2009 роках вони страйкували. Хоча закривати маршрути не збиралися. І Київрада дозволила підвищити ціни. З початку 2009-го пальне подешевшало на третину. Проте ціни за проїзд не зменшили. Восени 2008-го ціна на проїзд у столичних маршрутках зросла. На найдовших маршрутах - до 2,5 грн. Пальне тоді подорожчало, і перевезення збиткові - обґрунтовували вимоги перевізники. Дизпальне і бензин заливали дорожче 7 грн за л. Нині ціни на тому ж рівні.
Вчора, 15 березня Антимонопольний комітет заявив: розрахунки перевізників, яких вони подали в мерію, необґрунтовані.
Коментарі
7