Цього тижня Кабмін виніс на обговорення зміни до Правил дорожнього руху. Можливі нововведення вже опубліковані на сайті Державтоінспекції. У проекті скасовано дозвіл ДАІ на рекламу на транспортних засобах і введено обов'язкові світловідбивні жилети для водіїв. Їх автомобілісти мають одягати, міняючи колесо вночі чи ремонтуючи машину вздовж дороги. Про запропоновані зміни у Правилах говоримо з віце-президентом Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадимом Карнауховим.
-Серед запропонованих змін до Правил знову є пункт про обов'язкову їзду із увімкненими ближнім світлом фар. Невже це так впливає на безпеку руху?
-Звісно, автомобіль із увімкненими фарами краще помітно, ніж із вимкненими. Однак більшість аварій в Україні не пов'язані із тим, що один водій не помітив іншого. Зазвичай це грубі порушення правил і почуття вседозволеності. У 90-х їзду при ввімкненому світлі фар вводили. Це викликало масштабні протести серед автомобілістів. Лампочки були дефіцитом, часто перегоряли. Зараз цього добра на ринках і в автомагазинах достатньо. Можна обрати будь-якого виробництва, вибір є й між дорогими і дешевими. Та й перегорають сучасні лампи не так часто. У Західній Європі та у деяких штатах США їзда із увімкненими фарами обов'язкова.
- Тобто Україна рухається до європейських норм і стандартів на дорогах?
-Так, ось, наприклад, у запропонованих нововведеннях є положення про обов'язкову наявність в автомобілі світловідбиваючого жилета. Він буде таким же обов'язковим, як і аптечка та вогнегасник. У Німеччині, наприклад, такі жилети також обов'язкові. Але вони не жовтогарячі, а салатові. Навіть у машинах, які дають напрокат, є жилети. Вони лежать у бардачку. Таким нововведенням хочуть зберегти життя тим водіям, що вночі або в негоду знаходяться біля машини. Наша Федерація не заперечує проти обов'язковості жилетів. Адже вони коштують недорого й справді робитимуть водія помітнішим вночі.
-У змінах до Правил дорожнього руху також пропонують позначати пішоходів світло відбиваючими наліпками. Наскільки це виправдано?
- Оце вже занадто. Уявіть, іде молода гарно одягнена дівчина на побачення. А на спині у неї приклеєна жовтогаряча світловідбивна наклейка. Це абсурд. Світловідбивними елементами треба зобов'язати користуватися велосипедистів і погоничів тварин. Багато з велосипедистів гине на дорогах, у сутінках і вночі їх складно помітити. Погоничі тварин часто йдуть узбіччям, тому також є непомітними.
- Які ще суттєві зміни запропонували на розгляд?
- Хочуть ввести обов'язковість зимової гуми в холодну пору. Якщо за цим рішенням не стоять крупні імпортери гуми та виробники, то це нововведення не буде зайвим. Адже нерідко можна побачити водіїв, які з різних причин не перезувають авто. Стара гума або літня має більший гальмівний шлях взимку, меншу еластичність, тому збільшується ризик ДТП. Сьогодні, наприклад, їхав із Ярославового Валу в Києві на Гоголівську й на моїх очах автомобіль на літній гумі влетів у зустрічний, його занесло на зустрічну смугу.
- Чи є якісь зміни, що унормовують стосунки паркувальників і водіїв?
- Не бачив. Правда, є пункт, який забороняє використання фішок на проїжджій частині та на тротуарах. Такі зазвичай ставляють біля ресторанів і готелів, щоб випадкові водії не паркувалися. Подібна діяльність – це справжнісіньке самозахоплення. Заборонити стоянку транспортних засобів у певному місці може лише відповідний знак, затверджений в ДАІ.
- Що не враховано, на вашу думку, у змінах до Правил дорожнього руху?
- Найбільше порушень вчиняють водії, які мають впливові посади чи багатих батьків. Такі створюють страшні аварії, бо їх не карають за порушення. Вони або відкуповуються, або показують посвідчення. Потрібно починати із вдосконалення законів. На дорозі мають бути рівними всі водії, інакше кількість аварій не зменшиться і ніякі увімкненні фари та світловідбивні жилети не допоможуть.
Коментарі
63