20% бензину А-95 в Україні не відповідають новим нормам Євро 5, які внабули чинності з початку цього року. Найбільша кількість порушень зафіксували на регіональних автозаправках. Такі результати перевірки оприлюднив Інститут споживчих експертиз.
Дослідження провели на основі 95-ї марки бензину - вона найпопулярніша серед українських споживачів. Досліджували як регіональні АЗС, так і всеукраїнські мережі: WOG, "БРСМ", ОККО і GLUSCO .
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Після вихідних подешевшало пальне: скільки коштує бензин 19 березня
З середніх і невеликих мереж експерти перевірили KLO, SunOil, Luxwen, Marshall, Chipo (Вінниця), "Бренд Ойл" (Харків), "НПЗ" (Харків), "Б-мережа" (Харків), "Белл ойл" (Запоріжжя), "Зог" (Запоріжжя), "ДНК груп" (Дніпро), "Стеллс" (Чернівці), "Автотранс" (Полтава), "Імпульс ЛТД" (Київ).
Проби відправляли до сертифікованої лабораторої, де їх перевірили на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687 до: 2015 (бензин А-95-Евро5).
Зразки палива заміряли за октановим числом, змістом сірки і за об'ємною частиною бензолу.
При перевірці на октанове число всі зразки вклалися в норматив, а деякі продемонстрували "запас міцності". Найбільшим він виявився у таких мереж: АЗС "БРСМ" і WOG (86,4 одиниці).
При перевірці на вміст сірки в паливі у деяких учасників виявили порушення: харківські мережі "НПЗ" і "Бренд Ойл" продають бензин Євро 4 (16 і 22 мг/кг відповідно). А 95-й у київської мережі "Імпульс ЛТД" насправді виявився Євро 3 (60 мг/кг).
Для порівняння, у великих "брендових" мереж сірки практично не було - "БРСМ" (4 мг/кг), KLO і GLUSCO (по 5 і 6 мг/кг відповідно).
Ще один параметр - вміст бензолу. ДСТУ нормує об'ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше як 1%. Вклалися всі, три виявилися "на межі" - "Белл Ойл", "Стеллс", "Імпульс" (1%).
За даними Інституту споживчих експертиз, найбільший ризик заправитися неякісним бензином - на локальних автозаправних мережах, а також на одиночних АЗС.
"В цілому, дослідження показало, що всупереч очікуванням експертів, якість А-95 "плаває". У великих мережах ("БРСМ-Нафта" і інші лідери паливного ринку) не економлять, закуповують якісний ресурс. А ось в невеликих мережах некондиція проскакує, і автомобілістам слід двічі подумати, перш ніж економити таким чином", - коментують результати дослідження в Інституті споживчих експертиз.
У січні 2018 року українці купили 188 електромобілів. Скільки часу потрібно, щоб компенсувати вартість такої автівки?
Коментарі