Ексклюзиви
понеділок, 08 жовтня 2018 13:59

Як продавати українські літаки по всьому світу

Як продавати українські літаки по всьому світу
Літак AEROPRACT- 40, спортивна модель конструктора Юрія Яковлєва, фото: Віктор Фоменко

Тільки 1-2 літака приватного підприємства AEROPRACT залишаються в Україні. Решта, а це близько 100, йдуть на експорт.

Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів авіаконструктор Юрій Яковлєв.

"Продаємо літаки до понад 40 країн світу: Австралія, Іспанія, Франція, Чилі, Аргентина, Панама. Кілька потрапляє до США", - сказав він.

Підприємство AEROPRACT займає 3 місце в світі з виробництва легких і надлегких літаків. За 25 років зробили майже 1100 апаратів. Основних серійних моделей дві: А-22 за 45 тис. євро та нова модель А-32 за 55 тисяч. Під замовлення випускаються літаки - амфібії та надлегкі спортивні моделі.

"За місяць у середньому виготовляємо 7 двомісніх AEROPRACT. Метал - американський. Двигун - австрійський. Тканина для обтягування - із Франції. Покриття - американська або німецька фарба. Щоб запустити нову модель, потрібно близько 2 років. Скажімо, AEROPRACT-32 почали розробляти 2008-го. 2012-го він злетів, на доопрацювання пішло ще 3 роки", - розповів авіаконструктор.

Всього в літаку більше 2 тис. деталей і вузлів. Для капоту використовують склотканину харківського виробництва. А заклепки вже американські: вони виявилися дешевші за вітчизняні.

"Буває, перестали випускати болти - треба терміново знайти заміну. Або фара: ставили звичайні галогенні з лампами BOSCH. Але вони скінчилися. Почали ставити світлодіодні, - і ці вже не випускають. Знову міняємо. У великій авіації такого немає. А в автомобільному виробництві постійно", - сказав Яковлєв.

Технологія дозволяє відіслати літак дилеру, просто перевіривши роботу двигуна: стапелі досить точні. А дилер вже самостійно збирає і робить обліт. Якщо це нова модель, то тут все серйозніше.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дешевші за закордонні: українські надпотужні авіадвигуни скуповують міжнародні компанії

"Літак вивозять частинами на аеродром, збирають, перевіряють всі системи. Запускається двигун. Якщо все нормально працює, починають виконуватися пробіжки по землі. Перевіряєш гальма, робиш підльоти - польоти на малу висоту, підскоки. Піднімаєшся на 5 м, сідаєш. Перевіряєш керованість вгору-донизу, право-вліво і крен. Потім політ по колу. Висота 300-500 м. Дивишся за поведінкою літака, виконуєш посадку", - пояснив конструктор.

Літак Збройних сил України Су-24 виконав вражаюче низький політ над землею. Маневр вдалося зняти на відео. Оператору довелося лягти, щоб літак його не зачепив.

Зараз ви читаєте новину «Як продавати українські літаки по всьому світу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути