Тільки 1-2 літака приватного підприємства AEROPRACT залишаються в Україні. Решта, а це близько 100, йдуть на експорт.
Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів авіаконструктор Юрій Яковлєв.
"Продаємо літаки до понад 40 країн світу: Австралія, Іспанія, Франція, Чилі, Аргентина, Панама. Кілька потрапляє до США", - сказав він.
Підприємство AEROPRACT займає 3 місце в світі з виробництва легких і надлегких літаків. За 25 років зробили майже 1100 апаратів. Основних серійних моделей дві: А-22 за 45 тис. євро та нова модель А-32 за 55 тисяч. Під замовлення випускаються літаки - амфібії та надлегкі спортивні моделі.
"За місяць у середньому виготовляємо 7 двомісніх AEROPRACT. Метал - американський. Двигун - австрійський. Тканина для обтягування - із Франції. Покриття - американська або німецька фарба. Щоб запустити нову модель, потрібно близько 2 років. Скажімо, AEROPRACT-32 почали розробляти 2008-го. 2012-го він злетів, на доопрацювання пішло ще 3 роки", - розповів авіаконструктор.
Всього в літаку більше 2 тис. деталей і вузлів. Для капоту використовують склотканину харківського виробництва. А заклепки вже американські: вони виявилися дешевші за вітчизняні.
"Буває, перестали випускати болти - треба терміново знайти заміну. Або фара: ставили звичайні галогенні з лампами BOSCH. Але вони скінчилися. Почали ставити світлодіодні, - і ці вже не випускають. Знову міняємо. У великій авіації такого немає. А в автомобільному виробництві постійно", - сказав Яковлєв.
Технологія дозволяє відіслати літак дилеру, просто перевіривши роботу двигуна: стапелі досить точні. А дилер вже самостійно збирає і робить обліт. Якщо це нова модель, то тут все серйозніше.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дешевші за закордонні: українські надпотужні авіадвигуни скуповують міжнародні компанії
"Літак вивозять частинами на аеродром, збирають, перевіряють всі системи. Запускається двигун. Якщо все нормально працює, починають виконуватися пробіжки по землі. Перевіряєш гальма, робиш підльоти - польоти на малу висоту, підскоки. Піднімаєшся на 5 м, сідаєш. Перевіряєш керованість вгору-донизу, право-вліво і крен. Потім політ по колу. Висота 300-500 м. Дивишся за поведінкою літака, виконуєш посадку", - пояснив конструктор.
Літак Збройних сил України Су-24 виконав вражаюче низький політ над землею. Маневр вдалося зняти на відео. Оператору довелося лягти, щоб літак його не зачепив.
Коментарі