Герметичний шкодить кузову
— З юності маю звичку — постійно вожу в багажнику старий плед, — каже 43-річний Ігор Можар з Первомайська Миколаївської області. — Вже 100 разів виручив. Торік урятував машину від граду. Після того поклав ще один, товстіший.
Ігор їздить на корейському кросовері — повнопривідному п'ятимісному авто підвищеної прохідності.
— Машину використовую по-повному, не шкодую. Бо це вона створена для мене, а не навпаки, — продовжує Можар. — На роботу, відпочинок, рибалку, пікнік з ночівлею, море, за покупками, з родиною до батьків. Вожу будматеріали, рибальські снасті, дитячі велосипеди. Друзі сміються, що мотор не глушу.
Плед виручає постійно. Взимку є в що закутатися, якщо змерз. Вбирає вологу, коли щось протікає. Улітку плед — незамінний. Десь у палатці накритися чи підстелити, обгорнути якісь дошки чи арматуру, які під час транспортування можуть подерти салон. Якщо возиш цемент чи інші сухі суміші, без пледа не обійтися. Обгорнув мішки й ніколи салон не буде в пилюці. Потім акуратно зібрав, витрусив і чисто.
Укриваю машину пледом, якщо довго стоїть на сонці. Щоб не так нагрівалася, фарба не вигорала. Спеціально для того пришив резинки, якими чіпляю за колеса й дзеркала. Так не злітає.
Плед захищає від граду.
— Торік налетів раптово, коли я на рибалці був, — каже Ігор Можар. — Встиг накинути на машину плед. Лупив завбільшки з вишню. А на автівці — жодної ямочки. Років три тому був буревій. Вітер ламав гілки дерев, здіймав у повітря все, що погано лежало. По всьому двору літали пластикові пляшки, відра, миски, каміння. Машина стояла на вулиці, то било по ній нещадно. Була вкрита, не постраждала.
Єдина проблема — плед важко прати, а часом треба. Запихаю в пралку, коли в хаті немає дружини. Бо наслухаюся.
Від палючого сонця, дощу, снігу чи граду машину найкраще захищає гараж або жорсткий навіс. Якщо таких немає, купують автомобільний чохол і дотримуються правил зберігання на вулиці.
— Кузов — найдорожча частина будь-якої машини, — каже автомайстер 38-річний Микола Ласіца з Києва. — Але кожен власник усвідомлює це лише тоді, коли авто треба рихтувати, фарбувати, підварювати. Як дізнаються за ціну ремонту, за голову хапаються. Шкодують, що зекономили сотні гривень і не вберегли від іржі. Тепер мають віддавати тисячі доларів.
Радить, як обрати автомобільний чохол.
— За правильного використання чохол вбереже від багатьох чинників, — говорить Ласіца. — Але за неправильного — наробить шкоди.
Головне — чохол має бути зроблений з паропроникної тканини. Щоб під ним не накопичувався конденсат, від якого машина швидко іржавіє та гниє. Якщо накриваєте авто на кілька днів чи тижнів — закріпіть чохол максимально жорстко, щоб ніде не човгався. Краще пришити до нього додаткові шлейки. Бо вітер вовтузитиме чохла туди-сюди, чухатиме кузов. Приїдете, а крила й двері подерті. Особливо, якщо перед накриттям машина була брудна.
Автомобільні чохли є різних кольорів, розмірів. Коштують від 600 грн.
— Беріть світлого кольору, щоб не так нагрівався, — радить Микола Ласіца. — Від граду найкраще захищають чохли на вспіненій підкладці. Але такі важко й довго надягати, займають багато місця. І захищають лише від малого граду чи гілок. Як летітимуть крижини діаметром з яблуко, ніякі чохли не вбережуть.
Коментарі