7 жовтня 1913 року вперше у світі на заводі Генрі Форда в Детройті виробничий процес збирання автомобілів почав виконуватись за новою технологічною схемою - на конвеєрі. Це дало змогу скоротити тривалість процесу збирання автомобіля марки "Model T" в двічі (з 12,5 годин до шести). Протягом року цей час скоротився до 93 хвилин.
Прототипом конвеєрних ліній Форда були м'ясопереробні заводи, збудовані в 19 столітті в Чикаго і Цинцинатті. Підвішені на гаках туші забитих корів рухались по цеху по спеціальних дротах від робітника до робітника, кожен з яких виконував одну з необхідних операцій по переробці і пакуванню м'яса. Розробивши аналогічну лінію, пристосовану для збирання стартерів, Генрі Форд випробував її на початку 1913 року: 29 робітників виконували 29 операцій над пристроєм, котрий рухався між ними по спеціальному транспортеру. Це скоротило час збирання стартера з 20 хвилин до 13, а після набуття робітниками нових навичок - до 5-и.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як мислив Генрі Форд — 10 актуальних цитат
Окрилені успіхом експерименту, інженери Форда створили дві аналогічні лінії для збирання двигуна і трансмісії до "Model T", а 7 жовтня 1913 року - для монтування шасі автомобіля. Використання конвеєра дало змогу в 1916 році знизити ціну "Model T" до 360 доларів. Згодом з конвеєрів заводів Форда "Model T" почала виходити кожні 24 секунди і ціна на машину впала нижче 300 доларів. До кінця 1916 року половина всіх машин світу були автомобілі "Model T".
До 1927 року, коли "Форд Модель Т" було знято з виробництва, їх було виготовлено і продано більше 15 мільйонів екземплярів.
Генрі Форд (1863-1947) — конструктор автомобілів, засновник корпорації "Форд Мотор", перший віце-президент Співтовариства автомобільних інженерів SAE (нині — SAE International), також один з найбагатших людей усіх часів.
Коментарі