Пілот Петро Нестеров на літаку "Ньюпор" піднявся над київським Сирецьким військовим літовищем і на висоті 600 метрів 27 серпня 1913 року вперше в світі здійснив знамениту "мертву петлю". Її стали називати "петлею Нестерова".
Свою назву - "мертва" - отримала через те, що деякий час була розрахована тільки теоретично на папері і практично не виконувалася. До Петра Нестерова навіть горизонтальні розвороти на аеропланах робили без крену - "млинцем".
Його заслуга в тому, що він почав використовувати підйомну силу крила для маневру і в горизонтальній, і у вертикальній площинах. Він так довіряв своїм розрахунками, що перед виконанням "мертвої петлі" навіть не пристебнувся ременями до літака. Розрахунки виявилися правильними і в верхній точці петлі він не випав - відцентрова сила притискала пілота до сидіння. Сенсація викликала розголос в усьому світі. 31 серпня Нестеров одержав підвищення в офіцерському званні — штабс-капітан.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільший дирижабль розібрали на запчастини для техніки
Перші спроби виконати цю фігуру пілотажу не витримували виникаючих при цьому перевантажень і руйнувалися. Пілоти гинули. Цим маневром Нестеров поклав початок вищому пілотажу.
10 лютого 1914 року київське Товариство повітроплавання відзначило Нестерова за наукову розробку питання про глибокий крен і за здійснену ним "мертву петлю", присвоївши йому золоту медаль Товариства. Пізніше Київське міське керівництво від імені міста вручило відважному пілотові-новаторові пам'ятний золотий жетон, з яким Петро Миколайович ніколи не розлучався.
Найбільший в світі дирижабль "Граф Цепеллін", що вилетів із Токіо, прибув до Сан-Франциско 25 серпня 1929 року.
Коментарі