5 листопада 1953 року у Києві офіційно відкрили міст імені Євгена Патона – першу в світі суцільно зварену конструкцію завдовжки 1543 метри зроблену лише за допомогою зварювання, без використання з'єднувальних матеріалів. Участь у проектуванні та будівництві моста брав академік Євген Оскарович Патон, іменем якого було названо цю споруду. Його будівництво тривало 13 років.
На місці нинішнього мосту Патона до революції стояв ланцюговий міст, розроблений англійським інженером Віньолем. Академік Євген Патон вирішив відновити зруйнований міст, застосувавши суцільнозварний метод з'єднання прольотів. Вперше у світовій практиці було розроблено апаратуру для автоматизованого зварювання монтажних стиків суцільних форм. Конструкції виготовляли у Дніпропетровську впродовж 2 років. Будівництва моста було розпочато 1940 року, припинене — у вересні 1941 року через відступ радянських військ з Києва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Євген Патон розділив свою Сталінську премію між колегами
Вже на початку 1942 року на побудованих опорах мосту нацистами було продовжено будівництво. Побудований тимчасовий міст отримав назву на честь німецького воєначальника часів Третього Рейху, генерал-фельдмаршала Вальтера фон Райхенау. Будівельні роботи проводилися угорськими саперними частинами. Міст фон Райхенау добре видно на аерофотознімках люфтваффе 1943 року. Восени 1943 року, при відступі нацистів, цей міст було знищено.
Сучасний міст введений в експлуатацію 1953 року. Головний творець - Євген Патон не дожив до його відкриття всього лише три місяці. Урочисте відкриття мосту відбулося 5 листопада 1953 року. Після смерті академіка Патона міст було названо його ім'ям. Міст завоював симпатії киян та став улюбленим місцем прогулянок. В 2004 році міст Патона було капітально реконструйовано. Зробили демонтаж трамвайних шляхів, які з'єднували центр із лівобережними районами - Дарницею, Русанівкою та Воскресенським масивом. З травня 2009 року розпочато будівництво тунелю під мостом Патона.
Коментарі
1