На початку XX ст. влітку серед киян було модно кататися на пароплавах.
Рейси влаштовували до інших міст на Дніпрі. Громадські організації влаштовували плавання на зафрахтованих судах в довколишні місцевості. Робили це для збору грошей на благочинність. Вартість поїздки різнилася залежно від статі та віку пасажира. Поїздка на Жуків острів 1901 року чоловікам обходилася в 75 коп., жінкам в 50 коп., діти платили 25 коп., повідомляють "Хроніки прекрасної епохи".
У липні 1900-го Товариство порятунку на водах на пароплаві "Імператор Микола II" влаштувало поїздку в Китаєво. По дорозі відпочивальників розважав оркестр військової музики. На берегу облаштували театр та ресторан. Виручені від поїздки кошти витратили на облаштування рятувальних станцій.
Влітку на воді влаштовували гонки човнів. Глядачі збиралися в садибі яхт-клубу в північній частині Труханового острова. У день святого Петра і Павла 29 червня яхт-клуб традиційно влаштовував народні гонки для всіх охочих. До дня народження царя Петра I 9 червня влаштовували дитяче свято. Діти запускали паперові повітряні кулі, брали участь у смолоскипній ході. Уночі разом зі спортсменами каталися по річці при світлі ліхтарів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Купалися та засмагали: яким колись було київське озеро, схоже зараз на болото
Човни та катери здавали в прокат. До 200 осіб в день каталися по Дніпру.
У мережі з'явилися фотографії місць де любили гуляти кияни на поч. XX ст. Одним з таких місць був Київський Миколаївський парк - тепер парк ім. Тараса Шевченка.
Коментарі