Ексклюзиви
середа, 17 червня 2020 09:51

37 аварій за 23 роки - запустили турбореактивний пасажирський літак

37 аварій за 23 роки - запустили турбореактивний пасажирський літак
Літак Ту-104 тав першим серійним пасажирським судном в СРСР. Фото: militaryarms.ru

Пасажирський літак Ту-104 уперше здійнявся в небо 17 червня 1955 року. Піднялося в повітря судно з підмосковного аеропорту Жуковського.

Керував першим експериментальним польотом льотчик-випробувач Юрій Алашеєв.

Літак Ту-104 - перший серійний турбореактивний пасажирський літак в СРСР та третій у світі. Розробили його в конструкторському бюро Туполєва на базі бомбардувальника Ту-16. Збирали літаки на Харківському авіаційному заводі.

Виробництво освоїли, як для того часу, в максимально короткі терміни: до виготовлення першого фюзеляжу Ту-104 підприємство приступило наприкінці 1954 року, а до осені 1955-го офіційно завершили збирання першої серійної машини.

Трохи більше ніж за рік, 15 вересня 1956-го відбувся й перший регулярний рейс із пасажирами.

За статистикою, за 23 роки експлуатації літаки Ту-104 перевезли близько 50 млн пасажирів, виконавши 600 тис. польотів.

Однак, судно запам'яталося не лише великим кроком у напрямку пасажирських перевезень. А швидко набуло дурної слави як одного з найкатастрофічніших та ненадійних літаків СРСР і світу. Конструкція повітряного судна мала недоліки, що призвели до десятків серйозних катастроф з людськими жертвами. Проблеми виникли з 18% вироблених лайнерів. Це найгірший показник серед усіх радянських серійних пасажирських літаків.

Всього за 23 роки, з 1958-1981-й, відбулося 37 аварій, в яких загинули 1140 людей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: П'ять найбільших катастроф літаків українських авіаліній

Ту-104 був ненадійним, важким, в польоті, дуже нестабільним та мав погану керованість, був схильним до розкачування. Навігаційне обладнання й автопілот були недосконалими, радіонавігаційне обладнання заходу на посадку було відсутнім. Занадто багато залежало від майстерності екіпажу, його правильних дій у критичних ситуаціях.

Сам Туполєв категорично заперечував вину конструкторів і наполягав на версії помилки екіпажу. У відповідь на питання про те, чому ж падають літаки, він різко відповідав: "Це не літак поганий, це ви на ньому літати не вмієте!".

Востаннє Ту-104 піднявся в повітря 1 листопада 1986 року, коли один зі збережених в ходовому стані літаків переганявся на вічну стоянку в Ульяновський музей цивільної авіації. 11 листопада він успішно прибув до Ульяновська.

Основна частина решти літаків протягом 1980-х років була порізана на металобрухт або встановлена ​​в якості літаків-пам'яток в деяких містах СРСР.

Зараз ви читаєте новину «37 аварій за 23 роки - запустили турбореактивний пасажирський літак». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути