середа, 08 січня 2020 12:56

П'ять найбільших авіакатастроф літаків українських авіаліній
5

8 січня в Ірані розбився літак Boeing 737 авіакомпанії МАУ. Всі 176 осіб на борту загинули. Катастрофа сталася невдовзі після вильоту з аеропорту імені Імама Хомейні в Тегерані. Літак регулярного рейсу PS 752 Тегеран – Київ повинен був прибути в міжнародний аеропорт "Бориспіль".

Це стало найбільшою трагедією за участю цивільної авіації в історії незалежної України. Про п'ять найбільших катастроф українських літаків за кордоном пише nv.ua.

Падіння Як-42 під Салоніками (1997 рік)

 

17 грудня 1997 року поблизу грецьких Салонік розбився український літак Як-42 компанії "Аеросвіт", внаслідок чого загинули всі 70 осіб, що перебували на борту (серед яких п'ятеро дітей і восьмеро членів екіпажу).

Спочатку рейс за маршрутом Київ — Салоніки здійснювався літаком Boeing 737, однак через технічні причини він був замінений на Як-42 (реєстраційний номер UR-42 334) під час проміжної зупинки в Одесі.

Заходження на посадку в грецький аеропорт відбувалося вночі в хмарну погоду, і літак українських авіаліній відхилився від початкової схеми посадки. Внаслідок втрати орієнтації в повітряному просторі і неможливості скорегувати схему польоту диспетчером (в аеропорту не було радіолокатора) Як-42 врізався в гору Пента-Пігадія.

Уламки літака виявили лише через три дні.

Серед причин катастрофи, які назвала відповідальна за розслідування катастрофи комісія: неправильне заходження на посадку, невикористання екіпажем всіх можливостей обладнання для визначення свого розташування в небі, неповідомлення диспетчеру про втрату орієнтації в авіапросторі та інші.

Двох диспетчерів аеропорту Салонік було засуджено до п'яти років в'язниці за порушення правил роботи і ненавмисне вбивство.

Авіатрагедія українського Ан-140 в Ірані (2002 рік)

  Літаки Ан-140 української та іранської збірки на виставці Iran Kish Air Show 2002 (жовтень 2002, острів Кіш, Іран)
Літаки Ан-140 української та іранської збірки на виставці Iran Kish Air Show 2002 (жовтень 2002, острів Кіш, Іран)

23 грудня 2002 року літак Ан-140 української авіакомпанії "Аероміст-Харків" зазнав аварії біля іранського селища Баграбад. За різними даними, в катастрофі загинули від 44 до 48 осіб, включно з 6 членами екіпажу — всі вони були громадянами України та Росії. Серед загиблих — одна 7-річна дитина.

Майже всі пасажири рейсу були працівниками Харківського авіаційного заводу, також на борту були представники компаній "Антонов", "Рубін", "Авіоніка", "Аеросила" й "Інтерамі".

Літак АН-140 з бортовим номером UR14003 здійснював рейс Харків —Трабзон (Туреччина) — Ісфахан (Іран), де авіаінженери повинні були взяти участь у церемонії першого офіційного польоту літака ірансько-української розробки Iran-140.

Причиною аварії, яка сталася в 70 кілометрах на захід від пункту призначення, вважається те, що пілоти не впоралися з керуванням через погану видимість і врізалися в скелю.

Катастрофа Як-42 в Туреччині (2003 рік)

 

26 травня 2003 року поблизу турецького Трабзона розбився літак Українських Середземноморських авіаліній (UM Airlines), внаслідок чого загинули 12 українців, 62 іспанці і 1 білорус.

Літак Як-42Д (реєстраційний номер UR-42 352) здійснював рейс Кабул (Афганістан) — Бішкек (Киргизстан) — Трабзон (Туреччина) — Сарагоса (Іспанія). На борту перебували 75 осіб, серед яких 40 іспанських військовослужбовців і один член воєнізованої поліції, які були у складі контингенту НАТО в Афганістані. 12 українців були членами двох змінних екіпажів (по 6 осіб), а один громадянин Білорусі — флайтменеджером.

Літак зіткнувся зі схилом гори у 30 кілометрах від турецького міста Трабзон.

У ході розслідування було названо такі можливі причини катастрофи: втома членів екіпажу, відсутність інспекції техніки перед вильотом, ненадання екіпажу достатнього обсягу відомостей про аеропорт Трабзона, нестача пального, брак досвіду польотів у непростих погодних умовах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Імовірність помилки екіпажу Boeing у Тегерані мінімальна – віцепрезидент МАУ

Падіння Ан-12 в Алжирі (2014 рік)

 

30 серпня 2014 року в 10 кілометрах від аеропорту "Таманрассет" (Алжир) зазнав аварії український літак Ан-12. Внаслідок трагедії загинули всі 7 членів екіпажу.

Офіційна причина авіатрагедії досі невідома. Літак виробництва ДП "Антонов" перевозив нафтове обладнання з шотландського Глазго до Екваторіальної Гвінеї з зупинкою в Алжирі. Місцеві ЗМІ повідомляли, що причиною його падіння була технічна зупинка двигуна.

Трагедія Ан-12 у Судані (2020 рік)

 

2 січня 2020 року на заході Судану розбився український військовий літак Ан-12. Жертвами трагедії стали 18 осіб.

Аварія сталася через п'ять хвилин після зльоту літака з військової авіабази в провінції Західний Дарфур — раніше там були зафіксовані перестрілки етнічних груп зі смертельними наслідками.

Серед осіб, що перебувалина борту, — 7 членів екіпажу (військовослужбовці), 11 цивільних осіб (включно з чотирма дітьми).

11 громадян України загинули внаслідок аварії літака Boeing 737 авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" в Тегерані.

Зараз ви читаєте новину «П'ять найбільших авіакатастроф літаків українських авіаліній». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути