Ексклюзиви
понеділок, 05 листопада 2012 10:56

Вчені виявили найбільший демографічний вибух у давній історії

Автор: Фото: science.compulenta.ru
  Мисливські сцени у болгарській печері Магура

Секвенування 36 Y-хромосоми дозволило виявити невідомий раніше період швидкого розширення людської популяції. Цей демографічний вибух стався 40-50 тис. років тому - між міграцією людей сучасного типу з Африки з відповідним сплеском народжуваності (60-70 тис. років тому) і зростанням чисельності в неоліті близько 10 тис. років тому у зв'язку з появою виробничого господарства.

Вперше дослідники за допомогою великомасштабного секвенування ДНК змогли відтворити точний родовід хромосоми Y, за якою можна судити про історію людської популяції. Оскільки Y-хромосома зустрічається тільки у чоловіків, її історія й еволюція легко піддаються вивченню та інтерпретації.

Тим самим вдалося продемонструвати, як дані інших досліджень можна використовувати в "генетичній археології". Розмір проміжку між гілками і довжина кожної гілки на генеалогічному дереві Y-хромосоми можуть багато розповісти. Чим ближче гілки, тим швидше населення зростало і поділялося - швидше за все, в різних географічних районах. Чим довші гілки, тим довше групи були розділені.