У магазинах дитячих товарів продають коляски на трьох колесах. Вони зараз дуже модні, тому купують їх часто. Щоправда, більшість мам швидко розчаровуються в цих моделях. Жалкують, що не купили звичайну чотириколісну.
— Коляску для Сашка вибирали в "Дитячому світі" на Дарниці. Там багато різних, але ми з чоловіком чомусь узяли триколісну. Подумали: раз нова, значить краща й зручніша, — розповідає 24-річна киянка Юлія Пролончук, мама 8-місячного хлопчика.
Уже через тиждень пожалкували про покупку. На дорозі маневрує погано, на брівку заїхати важко, та й у складеному вигляді займає чимало місця. А коштує дорожче за звичайну.
— Зараз триколісні конструкції дуже модні, але функціонально вони поступаються чотириколісним. Місця в квартирі займають стільки ж, а дитині в ній не дуже зручно, — пояснює заввідділу магазину "Дитячий світ" на Дарниці Наталя Козлова, 26 років.
27-річна киянка Наталка Жук має дворічного сина. Каже, що триколісні коляски незручні для міста.
— Як із нею перейти дорогу через пішохідний міст? Рейки на сходах зроблені під чотириколісний візок. До того ж у більшості дитячих поліклінік немає ліфтів, а коляску внизу залишити не можна, бо вкрадуть. Візочок з подвійними тонкими коліщатами на сходи теж не випхаєш — рівчачок із розміром коліс не збігається. Парні колеса взагалі не раджу брати. Вони крутяться, куди їм хочеться, а не куди мамі треба. Тому по вибоїнах зовсім погано їде. У мене до коляски кілька вимог: має бути неважка, проходити в двері ліфта, легко однією рукою складатися. І щоб корзина-багажник була об"ємною: для дитини треба тягати з собою силу-силенну речей. Часто ще й продукти.
Рейки на сходах зроблені під чотириколісну коляску
Сучасні коляски мають багато функцій. Більшість з них не потрібні, тільки ціну піднімають. А справді важливо — чи надійні колеса, чи регулюється спинка на сидяче та лежаче положення (бажано, щоб вона опускалася поступово, а не мала три фіксовані положення), чи надійні ремені безпеки (не тільки на поясі, а ще й широка лямка між ногами, щоб дитина не сповзала вниз). Наталя Козлова сказала, що обов"язково мають бути гальма. Зараз роблять їх прямо на ручці, як у велосипеда. Легенько натискаєш — і коляска зупиниться.
— Не соромтеся в магазині кілька разів скласти і розкласти коляску. Це має виходити швидко й легко. Бо якщо деталі заїдають, то з часом вони зовсім не працюватимуть, — пояснює Оксана Забишна, 34 роки, продавець магазину "Все для немовлят" на Борщагівському ринку. Вона радить обирати візки з елементами, які знімаються. Тоді їх зручно прати.
У столичних магазинах продають і коляски зі змінними люльками: на зиму й літо. Їх називають 2 в 1. Але вони важкі, тому мами, як правило, швидко переходять на легкі коляски-тростини.
— Спочатку купили польську люльку-трансформер 2 в 1. Та вже в чотири місяці пересіли на коляску-тростину. Не було сил тягати "трансформер" на п"ятий поверх. До того ж така зразу не складається: треба знімати люльку, щоб зібрати колеса. Підняти і коляску, і дитину разом взагалі не реально, навіть чоловікові, — розповідає мама півторарічної Насті, киянка Марина Долюнько, 27 років.
Подруга Марини Жанна також купила коляску 2 в 1. Вона живе на першому поверсі — заносити легше. Але жінку розчарував літній варіант. Борти низькі, а ременів безпеки немає. Дитина потягнулась за іграшкою і випала з коляски. Добре, що це сталося вдома, маля не постраждало.
Поряд із "Дитячим світом" працює ринок "Дитячий пасаж" із багатьма магазинчиками. У них пропонують міні-коляски. Виглядають вони так само, як стандартні чотириколісні, але наполовину менші, легші й компактніші. Коштують 350 гривень.
Скільки коштують, грн
Коляска звичайна | 300–900 | має одну люльку |
Коляска 2 в 1 | 700–3500 | має дві — зимову і літню — люльки |
Коляска 3 в 1 | 1500–4000 | зимова, літня люльки та автомобільне сидіння чи кошик, в якому можна переносити дитину |
Коляска для прогулянок | 250–1300 | для малюків від 4–5 місяців, холодна для зими |
Коляска-тростина | 120–350 | найпростіші, компактно складаються |
Подбайте про дощовик та москітну сітку
Не завжди в комплекті до коляски додаються аксесуари. Тож не забудьте купити: дощовик, москітну сітку та чохол для ніжок.
— Бувають повністю укомплектовані моделі, навіть з сумочками у тон коляски, але вони дорожчі. Краще аксесуари купувати окремо. Наприклад, сітка та дощовик коштують по 10–15 грн, а чохол — гривень 50, — розповідає Оксана Забишна, 34 роки.
Коментарі