— Подруга малює картини батік. Попросила в неї на подарунок мамі. А вона: "Сідай і сама малюй. Я допоможу", — розповідає киянка 20-річна Оксана Патась. — Спочатку порвали біле бязеве простирадло, кнопками прикріпили до дерев'яної рами. Простим олівцем зобразила на тканині рибу — мамин знак гороскопу.
Бязь використовують для пробних робіт, бо на простій тканині фарби краще розтікаються. На виставку або продаж обирають атлас, шифон, рідше — дорогий шовк.
— Майстри зазвичай не малюють олівцем на тканині. Здебільшого — резервом. Це рідина, яка не дає фарбі розтікатися поза малюнком, — говорить столична художниця Олена Макусь, 29 років.
Резерви бувають акрилові й на бензиновій основі, прозорі та кольорові. Від акрилового смужка виходить товста, часто пропускає фарбу. Від бензинового — тонка, але такий токсичний, має їдкий запах.
— Набирала резерв у спеціальну скляну трубку, водила нею по контуру ескізу, — продовжує Оксана. — Ніч полотно сохло. Розмальовували пензлем так, щоб різні кольори змішувалися і розтікалися. Темні, яскраві — розводили водою, щоб стали тускнішими.
Така техніка називається холодний батік. Зображення на тканині створюють ще гарячим воском.
— Після того як розмалюю, на всю картину кладу великі шматки солі на декілька годин. Потім струшую. Виходить мармуровий ефект. Сохне 4 години. Прасую, щоб фарба не вицвітала. Потім полотно можна навіть прати. Готову картину прикріпляю до рамки. Так можна розписувати одяг, сумки, що завгодно, — каже художниця.
Коментарі