пʼятниця, 28 грудня 2018 16:25

"З проекту міністерства можна зробити "цукерочку"" - що думають про навчання вдома

"З проекту міністерства можна зробити "цукерочку"" - що думають про навчання вдома
Чи краще навчання вдома за навчання в школі? Фото: nashamama

Міністерство освіти виставило до обговорення проект про отримання загальної середньої освіти за індивідуальною формою.

Визначили три види: екстернат, педагогічний патронаж і навчання вдома. Документ уточнює положення освітньої реформи і розкриває нюанси кожного з персональних видів навчання.

Gazeta.ua запитала фахівців, як вони ставляться до такої ініціативи МОН.

Олена Бондаренко, 44 роки, співголова громадської організації "Батьки SOS":

"Закон "Про освіту" розширив індивідуальні форми навчання. З'явилося більше можливостей вчитися поза школою. Окрім екстернату, з'явилася сімейна або домашня освіта. Така форма навчання давно була затребувана батьками. Не всім дітям комфортно у школі, іноді батьки вважають школу марнуванням часу дитини і переконані, що самостійно навчили б якісніше. Раніше вдома дозволяли навчатися лише тим дітям, які мають медичні показання. Зараз отримувати домашню освіту може будь-хто. Давно потребувало унормування питання, як отримувати освіту діткам, які впродовж тривалого часу перебувають у лікарні. Нині це буде педагогічний патронаж. А екстернат призначений для тих дітей, котрим школа фізично недоступна".

Олександр Сніжко, 70 років, більше 30 років займається репетиторством з математики:

"Індивідуальну освіту давно практикують у світі. Класно-урочне колективне навчання у державній школі неякісне. У великих класах низька ефективність навчання, там ігнорують інтереси і здібності дитини. Коли дітей у класах стане менше, покращиться якість навчання. Майбутнє за демократичною моделлю індивідуально-групової освіти. Кожен учень вчиться за індивідуальною програмою, графіком, темпом залежно від своїх здібностей і можливостей".

Носаль Наталія, 47 років, психолог:

"Важливо, щоб дитина, яка здобуває освіту вдома, не заважало її соціалізації. Інакше можна виростити "тепличну" дитину, яка не буде пристосованою до спілкування з однолітками. Крім того, ізольованість може призвести до появи агресії чи наївності. Саме тому такий учень не повинен бути відірваним від колективу. Варто відвідувати різні гуртки і секції, проводити час з друзями. Це допоможе виробити різні соціальні навички".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чим корисне навчання через гру - думки експертів

Володимир Співаковський, 66 років, засновник ліцею "Гранд":

"З цього проекту міністерства можна зробити "цукерочку", якщо підійти системно і орієнтуватися на кінцевий результат, а не тільки не процес. Багато батьків шукають інші види навчання, щоправда, з відчаю. Добре, що такі інші форми з'являються. Батькам доводиться ставати менеджерами своїх власних дітей: організовувати їм індивідуальну програму, шукати вчителів, забезпечувати контроль, організовувати дистанційні технології і оцінювання, не забувати про соціалізацію дітей, оскільки одних лише знань дітям недостатньо. З іншого боку, держава знімає з себе частину відповідальності і турбот за те, що не може забезпечити високий рівень освіти".

Вчителі початкових класів пройдуть сертифікацію у 2019 році. Це новий метод для оцінювання знань освітян. Визначатимуть кваліфікаційний рівень вчителя.

Зараз ви читаєте новину «"З проекту міністерства можна зробити "цукерочку"" - що думають про навчання вдома». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 4069
Голосування Чи варто із дітьми вчити уроки?
  • У жодному разі не треба
  • Завжди потрібно
  • Треба до 5 класу
  • Потрібно, якщо дитина заробила погану оцінку
  • Слід тільки перевіряти виконане завдання
  • Треба, якщо про це благатиме дитина
Переглянути