середа, 17 квітня 2019 12:19

ТОП-8 правил безпечної їзди на велосипеді

Автор: Pixabay
  Правила для їзди на велосипеді
Правила для їзди на велосипеді
За участі велосипедистів трапляється близько 1,5 тис. дорожньо-транспортних пригод за рік.

Днями виконувач обов'язків міністра охорони здоров'я України Уляна Супрун повідомила про переваги для здоров'я від їзди на велосипеді. Однак, щоб скористатися ними, велосипедистам потрібно дотримуватись основних правил їзди на цьому виді транспорту. Gazeta.ua пропонує найосновніші з них.

1. Обладнайте велосипед усіма захисними елементами

Відповідно до Правил дорожнього руху, велосипедист повинен мати катафоти: спереду — білого, по боках (на колесах) — жовтогарячого, позаду — червоного кольору. Крім цього, намагайтеся їздити у шоломі. При падінні він захищає найбільш вразливу частину тіла — голову.

За темної пори доби або за недостатньої видимості на велосипеді має бути встановлений та увімкнений ліхтар і блимавка червоного кольору позаду. Це допомагає усім іншим учасникам руху вчасно помітити велосипедиста. А самому велосипедисту бачити перешкоди на шляху. Також потрібно одягати яскраві велорукавиці та жилет із світловідбивачами — жовтогарячий або зелений кольори. Вони теж допомагають краще розпізнавати велосипедиста уночі.

2. Пересувайтеся велодоріжками

Якщо їх немає, — крайньою правою смугою проїзної частини. Якщо їде група, тоді усі рухаються в один ряд. Це потрібно для того, аби машини, які рухаються з більш високою швидкістю, могли комфортно обганяти та випереджати велогрупи. Не можна їздити проїжджою частино можна особам, які не досягнули 14-річного віку. Це правило не поширюється на дворові, житлові, дачні та інші території, прилеглі до дороги загального користування. Також велосипедистам заборонено їздити зустрічною смугою.

3. Велосипедистам не можна їздити пішохідними переходами

Не дозволено перетинати дорогу і розвертатися на пішохідних переходах. У такому разі необхідно злізти з велосипеда і перейти з ним дорогу, як пішохід. Порівняно з пішоходами, велосипедист може розвинути досить високу швидкість, що становить небезпеку для пішоходів.

За відсутності тротуарів, пішохідних, велосипедних доріжок або у випадку неможливості пересуватися ними велосипедисти можуть використовувати узбіччя.

Автор: Tingen & Williams
  На пішохідному переході велосипед потрібно перевозити
На пішохідному переході велосипед потрібно перевозити

4. Велосипедистам дозволено перевозити із собою багажі

Це можна робити у тому разі, якщо вони не заважають керувати велосипедом. Також вони не повинні перешкоджати їзді іншим учасникам дорожнього руху. Не можна перевозити: вантаж, більший за 1 м спереду або ззаду та 0,4 м ліворуч чи праворуч. Також, якщо він не перевищує встановлені габарити, але реально заважає керувати велосипедом. Наприклад, мішок із картоплею, гирі, наповнені відра тощо.

5. Тримайтеся міцніше за кермо при доланні нерівної дороги

Якщо на шляху велосипедиста зустрічається проїзд по піску, калюжі, трамвайні або залізничні колії, обов'язково потрібно міцно триматись за кермо. У такі моменти воно найбільше "ходить", а тому шанси впасти є особливо високі. Якщо можливості просто об'їхати немає, варто злізти із велосипеда та перекотити його через перешкоду.

Найнебезпечніше проїжджати через трамвайні колії. Велосипед може дуже легко заїхати між рейок і тоді запросто втратити керування. Не варто їздити біля них поруч. Якщо ж велосипедисту потрібно їх перетнути, то не потрібно це робити навскіс, а їхати прямо перпендикулярно до них.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні відкрили нову астрономічну обсерваторію

6. Уникайте мостів і тунелів при їзді у щільному трафіку

Найбільші труднощі виникають через погане освітлення. Крім цього, такі споруди є "закритими". У разі небезпеки велосипедист не зможе нікуди звернути, щоб її уникнути. Замість цього варто проїхати відгородженим узбіччям або об'їздом. Однак, якщо їхати тунелем або мостом, потрібно увімкнути усе світло, яке є на велосипеді. Не варто рухатися занадто близько до відбійників. Здалеку велосипедист зливатиметься з ним. Також у щільному трафіку, коли ви стоїте на червоному світлі, намагайтеся проїхати вперед, щоб вас побачили всі водії, які перебувають позаду.

Крім цього, коли велосипедист долає повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, потрібно переконатися, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або праворуч від нього. Спершу потрібно оцінити обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки. Другий раз — на відстані, за яку можна знизити швидкість до розвилки чи зупинки.

7. Подавайте попереджувальні сигнали

Їх потрібно показувати перед зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом. Під час повороту або перестроювання праворуч потрібно витягнути вбік праву руку, ліворуч — ліву. Якщо велосипедист хоче зупинитися, йому потрібно підняти догори будь-яку руку. Подавати сигнал рукою слід завчасно, щоб водії мали змогу його помітити. Припиняти потрібно безпосередньо перед виконанням маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно повторюють. Усе це необхідно робити для того, щоб водій не збив велосипедиста.

Так, за статистикою Європейської федерації велосипедистів, при зіткненні автомобіля з пішоходом або велосипедистом на швидкості 50 км/год. імовірність виживання других становить 20%. При зіткненні на швидкості понад 50 км/год. у більшості випадків настає миттєва смерть або особливо тяжкі ушкодження.

Автор: Bit.ua
  Попереджувальні сигнали під час поворотів
Попереджувальні сигнали під час поворотів

8. На велосипедах заборонено перевозити пасажирів

Велосипед є досить хитким транспортом, який розвиває невелику швидкість. Додатковий вантаж робить його ще більш нестійким. Крім цього, це індивідуальний транспортний засіб, який не передбачений для перевезення пасажирів. Відповідно до Правил дорожнього руху, дозволено їздити із дітьми до 7 років. Проте їх перевозять на додатково встановленому сидінні. Їх обладнують надійно закріпленими підніжками.

Торік за участю велосипедистів трапилось майже 1,5 тис. дорожньо-транспортних пригод. Лише у столиці України відбулося 119 ДТП за участі велосипедистів. Як наслідок, 4 велосипедисти загинули, ще 4 отримали тяжкі травми із загрозою для життя, 12 велосипедистів зламали кінцівку або отримали інші травми середнього ступеню.

Основними винуватцями ДТП із велосипедистами є автомобілісти. Так, найпоширинішими із них є, коли автомобіль виконує правий поворот, не пропускаючи велосипедиста — 12% смертельних ДТП. Також водій або пасажир відкривають двері та збивають ними велосипедиста. Крім цього, коли автомобіль виконує поворот наліво і не пропускає велосипедиста, який рухається прямо. Проте з вини самих велосипедистів найчастішими ДТП і порушеннями є їзда тротуарами та зіткнення з пішоходами. Також їзда без засобів освітлення (ліхтарі, світловідбивачі) і перетин пішохідного переходу на велосипеді.

Зараз ви читаєте новину «ТОП-8 правил безпечної їзди на велосипеді». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 4069
Голосування Чи варто із дітьми вчити уроки?
  • У жодному разі не треба
  • Завжди потрібно
  • Треба до 5 класу
  • Потрібно, якщо дитина заробила погану оцінку
  • Слід тільки перевіряти виконане завдання
  • Треба, якщо про це благатиме дитина
Переглянути