четвер, 03 листопада 2011 14:54

Як клієнтів ресторанів розкручують на щедрі чайові

Як клієнтів ресторанів розкручують на щедрі чайові

Офіціанти столичних ресторанів отримують офіційну зарплату 1-2,5 тис. грн. Є заклади, де не платять взагалі. Офіціанти заробляють тільки на чайових.

Киянка Юлія Савченко понад два роки пропрацювала офіціанткою у столичній кав'ярні "Kофе-хауз" на вул. Саксаганського. Розповідає, як офіціанти домагаються більших чайових.

Особиста увага. Офіціант пропонує страви "для наших особливих гостей". Клієнтів та їхні замовлення запам'ятовують. Наступного разу пропонують ті ж страви.

Офіціант представляється. Це психологічний вплив: клієнт має справу не просто з працівником, а з конкретною людиною з іменем.

Після кожної страви питають, чи подобається вона.

Приховані чайові. Офіціант пропонує додаткові страви чи напої, які коштують дорого. Наприклад, хліб ресторанної випічки, по 10-30 грн за порцію.

Клієнта спонукають робити замовлення за столом, а не біля каси їдальні. За обслуговування беруть націнку 5–10%.

Рахунок виписують від руки. Ціну страви "випадково" завищують на 1–5 грн.

Обслуговують клієнтів протилежної статі. Офіціантки підходять чоловічих компаній, офіціанти - до тих, де переважають жінки.

Багато ресторанів вписують чайові у чек. Як правило, 10% від ціни замовлення.

Останнє не відповідає закону про захист прав споживачів, запевняє адвокат Олександр Кротенко зі київської юридичної компанії "Корпорейтлоусервіс".

"Включати чайові до рахунку не мають права. Чайові - це винагорода за обслуговування, за яке офіціант і так отримує зарплату. Ви маєте платити лише за спожиті страви. Або ж послугу, яку надали на ваше прохання. Наприклад, за чистку взуття.

Якщо вже ж в чеку вказана націнка, а ви не згодні платити - кличте адміністратора чи директора. Вони мають пояснити, на яких підставах вимагають чайові та ким встановлено їхній розмір. Чому 10 відсотків, а не 5 чи 7? Наголосіть, що додаткові винагороди не передбачені правилами роботи закладів чи підприємств ресторанного господарства, затвердженого наказом намер 219 від 24 липня 2002 року Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції. Вам повинні виписати новий рахунок, без чайових. Якщо не погоджуються, вас не випускає охорона чи змушують залишити коштовну річ у заставу - вимагайте викликати міліцію. Діє завжди", - радить адвокат.

Зараз ви читаєте новину «Як клієнтів ресторанів розкручують на щедрі чайові». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути