Я пишу досить інтуїтивно. Читаю все, що можу, на певну тематику до того, як про неї починаю створювати музику. Намагаюся асоціювати себе з історією та образним рядом. Врівноважити свій супровід із режисурою. Робити те, що відображатиме природу і сюжет фільму.
Про це каже канадський композитор Говард Шор під час майстер-класу в рамках 11-го Одеського кінофестивалю. Проходив з 25 вересня до 3 жовтня у форматі онлайн.
Музика Шора звучить у понад 80 голлівудських фільмах, зокрема у трилогії "Володар перснів", за яку отримав три "Оскари". Також співпрацював із Мартіном Скорсезе, Девідом Кроненберґом, Девідом Фінчером. На цьогорічному ОМКФ очолив журі міжнародного конкурсу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Справжнє мистецтво не має віку - продюсерка мультфільму "Віктор Робот"
"Я залежний від монтажу, - говорить композитор. - Якщо перемонтовують кіно, то я переробляю саундтрек. Наприклад, так було з "Володарем перснів", коли після перемонтажу я повертався і переписував музику. Адже стояло завдання створити найвеличніший фільм, який ми були здатні на той момент зробити.
Найважчим був фактор витривалості. На запис 12-годинного саундтреку у мене пішло чотири роки. Нам пощастило, що нашим першоджерелом була чудова книжка Толкіна. Це була майже щоденна праця з любові. Мене просто відтягували від цієї роботи.
Одна річ мати талант, а інша – вміти концентруватись. Коли я написав музику до трилогії Пітера Джексона, мені було 55 років. До того часу набув достатньо досвіду і витренував у собі витривалість, щоб працювати фільмами такого рівня. "Володар перснів" - це був пік для мене.
Муракамі порівнює біг на довгі дистанції з написанням романів. Те саме можна сказати про створення музики. Таким бігуном я відчував себе під час роботи над екранізацією Толкіна. Це був справжній марафон.
Під час своєї кар'єри я багато експериментував. Мені пощастило мати справу з режисерами, які давали мені свободу у вираженні своїх ідей. Треба працювати з постановниками, в яких гарний смак до музики. Тільки тоді народжуються гарні твори".
100 кінопрем'єр відбулося на 11-му Одеському міжнародному кінофестивалі. Покази проходили на офіційній платформі заходу oiff.online. Обговорення із творчими групами та майстер-класи транслювалися у Facebook і YouTube. Більшість кінематографістів підключалися через відеозв'язок.
Гран-прі отримала комедія "Вечеря в Америці" американського режисера Адама Ремейера. Грошовий еквівалент нагороди становить 3 тис. євро – 98 тис. грн.
Коментарі