вівторок, 10 жовтня 2017 18:26

"Скульптури за кошти меценатів ставити для нас зарано": митець про знищення свого твору
5

Фото: Facebook

'Київський скульптор Кирило Гузенко прокоментував знесення вандалами своєї скульптури у парку Пушкіна в Шевченківському районі Києва. Копмозиція з чотирьох оголених чоловічих фігур, прикріплених до металевої осі, мала назву "Боротьба мотивів". Придбали її у скульптора активісти київської громадської організації. Встановили поблизу дитячого майданчика парку. Невідомі знищили скульптуру в ніч з 4 на 5 вересня.

"Спочатку мали ставити на території КПІ, - каже Кирило, - В останній момент не отримали дозволу — і довелось переносити. Мені місце не сподобалось через свою форму та дерева, що унеможливлюють одну з сторін споглядання. Але я взагалі не думав що фігура може когось образити. Її не встигли навіть офіційно відкрити".

"Однією з найбільш вірогідних причин вандалізму вважаю сюжет на телеканалі СТБ "Неприкрите мистецтво", де піднімається питання доцільності встановлення скульптури з оголеним тілом в місті, - каже скульптор. - Шкода що ми не живемо в жодній з європейських столиць, на котрі так намагаємося стати схожими. Тоді ми б з могли апелювати до класичних взірців міської скульптури хоча б Парижу, Риму. Я як автор вже мовчу про символізм оголеної фігури, байдуже чоловічої чи жіночої. Це образ людини без обличчя, без обтяжуючих факторів характеру, долі, віку, статусу у суспільстві".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Бігати по воді можна. Але треба створити відповідні умови"


Роботу "Боротьба Мотивів" Кирило Гузенко створив у 2014 році як Бакалаврську дипломну в художній академії.
"Вона символізує процес формування вибору як особистого так і в суспільстві. Психологічний термін боротьби мотивів саме про це. У кожному з нас боряться різні мотивації - і з перемогою тої чи іншої утворюється вибір. Тож дехто свій вибір і зробив. Але вибрав не толерантне суспільство, а в шорах буденності та стереотипів. Побачили вульгарність в мистецтві, а не у власній обмеженості", - каже Кирило.
"Так на жаль сталось, що ми, громада столиці, не є а ні толерантними, а ні вихованими, - написав скульптор, - Й скульптурні об'єкти ставити для нас за кошти меценатів зарано, - написав Гузенко.
Зараз від скульптури лишилась одна чоловіча фігура, в центрі конструкції. За задумом автора, вона мала символізувати безвольну людину, що пливе за течією.

У київському "Експоцентрі" на центральній алеї встановили скульптуру Кирила Гузенка "Трансформація". Це постать людини, яка "виходить" з прозорого кубу. Зроблена із полімерів, з двох боків вона має сенсори. Від дотику руки у скульптури в грудях загоряється ліхтарик.

Зараз ви читаєте новину «"Скульптури за кошти меценатів ставити для нас зарано": митець про знищення свого твору». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі