1 серпня у Київському музеї російського мистецтва відкрилася виставка Ганни Криволап "Обрії міст".
Незважаючи на велику спеку й задуху, подія зібрала провідних діячів українського мистецтва й арт-ринку, представників посольств та журналістів — на здивування дирекцій музею й організаторів виставки, приміщення було затісним для таокї кількості шанувальників художниці.
Всього на виставці представлено близько 30 творів живопису з трьох пейзажних циклів, в яких знайшли відображення різні міста - Київ, Гурзуф, Стамбул.
"Звичайно, я відштовхуюсь від реальних мотивів, але потім я їх перероблюю з різними кольоровими мотивами й пластикою. Тобто конкретних місць тут немає, всі роботи виконані в майстерні. У цій серії я продовжую тему традиції абстрактного живопису. Я звернулася до певних сюжетів, але саме колір є найбільш значним елементом. Я намагаюся, щоб місто вгадувалося не через лінії й силуети, а через емоції і відчуття. Тому власне на самій виставці роботи перемішані — наприклад, поруч з Києвом бачимо Стамбул", - розповіла художниця у коментарі Gazeta.ua.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Живописець - дипломат, що допомагає контрастним фарбам знайти спільну мову на полотні
Колір у творчості Ганни є провідним моментом. Арт-критики і художники порівнюють її у цьому з батьком. Ганна — дочка Анатолія Криволапа, одного з найбільш знакових художників сучасності, "батька нового українського пейзажу" та найдорожчого сучасного українського художника. Коли він виголошував слово, помітно хвилювався.
"Це несподівана для мене роль, - зізнався він. - Дуже важко виступати на відкритті виставки своєї дитини. Мене тут запитували хто ми — більше конкуренти чи співробітники? Я спочатку сказав, що і те., й інше. Але тепер, дивлячись на те, що встиг побачити, то я вирішив, що якщо вона так стартує у 35 років, то я бачу в ній більше конкурента".
Поза офіціозом Анатолій Криволап жартує: "Цінуйте мене як якісного виробника!".
Знавці наголошують на авторському почерку Ганни Криволап, відмінному від батьківського.
"Ганна взяла від батька міцну платформу. Він лишається силою, від якої вона має право відштовхуватися. Батько - авторитетний, міцний і по-справжньому передовий сучасний художник, який має власну систему кольорів і побудови простору. Було б дуже дивно, якби вона була без поля тяжіння батька. Так не буває. Анатолій Криволап, вдивляючись в пейзаж, дійшов до власної філософії. Звісно, ця філософія взята Ганною, але вона, як міська людина, хоче зробити крок наступний — перекинути цю пластичну систему на міське середовище. Таку спробу ми зараз бачимо. Це справді народжується нова естетика", - прокоментував для Gazeta.ua відомий арт-критик Дмитро Корсунь.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві представили рідкісні роботи Миколи Глущенка
"Мені дуже подобається її Стамбул, тому що там сильна організована домінанта, - додав він. - Та й саме місто Стамбул дуже структуроване. А в Києві це важче, тому що зараз тут достатньо хаотична міська забудова і важко знайти вісь, на якій будується пейзаж. Пейзаж має досягти рівня кристалу. У Стамбулі цей кристал готовий вже завдяки самому ландшафту, а в Києві його потрібно шукати".
Прес-секретар проекту Олена Буткевич розкрила деякі таємниці становлення Ганни як художниці.
"У неї ж мама також дуже відома художниця. Виходило, що Ганнуся була постійно поруч з нею, і просто малювала по-своєму, по дитячому. Часто знаходилася серед богеми. А Анатолій Криволап у той час був ще невідомим - шукав свій почерк. Постійно перебував у пошуку. Ганна розповіла історію: якось тато в майстерні провів величезну роботу, знайшов якесь колірне рішення, виходить, дивиться — а дитина такими ж барвами видала свій малюнок. І в нього був такий шок: "Як? Я шукав це місяцями, а ти просто так намалювала!".
Коментарі
1